måndag 1 oktober 2012

Vårdcentralen..

Efter att ha samlat ork och tröttnat på min älskade fästmans tjat så tog jag telefonen och ringde vårdcentralen. Räknade inte direkt med någon hjälp. "Virus försvinner av sig självt!" Hört den en och annan gång för mycket nu.

Men en underbar kvinna svarade. Förstående. Stöttande. Och inte alls så som många andra på just den här vårdcentralen.. Istället för att tvinga mig dit upp ännu en gång skrev hon ut en medicin som ska hjälpa mig med illamåendet, och lugna yrseln lite. Troligen någon slags åksjuks medicin kan jag tänka mig..

Rekommenderade inte fler balansövningar utan sa att en massör som tog bort spänningar i nacke, axlar och rygg var framförallt viktigast. Detta med anledning till att man lätt stressar upp sig och spänner sig när man åker på ett virus som detta.

Hennes varma ton lugnade mig nämnvärt. Jag kunde slappna av lite.

Nu ska jag bara se till att få ut medicinen. Sova sova sova, åka och jobba imorgon. Och sen försöka hitta en massör. Kanske jag hade behövt för flera år sen egentligen med tanke på att mina axlar är som sten. :/ men ett litet steg för mänskligheten idag då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar