onsdag 10 oktober 2012

Tacksam..

När man försöker mata häftapparaten med gem? Istället för att sätta dem på "gemkoppen". När man går till skrivaren utan att faktiskt ha tryckt på skriv ut? När man gång på gång glömmer vad man höll på med? Är man välförtjänt av lite ledighet då? Det tycker faktiskt jag.. Kortslutning i huvudet. Tur att jag inte är pilot, eller läkare. Där hade det kunnat gå väldigt mycket mer fel. Här går det oftast rätta till sina fel. TACK OCH LOV!

Har ni någon gång skickat ett sms till en person och i samma stund fått ett från samma person? Utan att någon av er visste att den andra skulle skicka? (Invecklat!) Men ja.. Den där känslan av att personen, i detta fall min sambo, tänker på mig i samma stund som jag tänker på honom. Pirr, men samtidigt mystiskt.

Idag är det stora "handlar" dagen. Vi ska till Willys (istället för mitt älskade Citygross), Systembolaget och självklart Myone. Mattes lilla goding måste ha med sig lite smått och gott till kusten också. Troligen får jag inhandla en tjocktröja eller jacka till honom. Verkar som hösten tagit i med all kraft och det väntas kallt väder, men troligen sol hela helgen. Ser ut som vi får en fantastisk helg med riktigt höstväder. Perfekt!

Städat upp lite snabbt på kontoret. Plockat bort högar, torkat av skrivbordet, sorterat bland papper och så vidare. Allt för att verkligen kunna slappna av imorgon. Veta att allt är i sin ordning. Till och med, så plockade jag med mig två ljusstakar, och två små mini Miranda nallar hemifrån i morse. Mitt kontor måste ju se ut som mitt kontor, sådant där kan vara lite barnsligt viktigt för mig ibland. :)

Så, i eftermiddag är jag en ledig människa. Torsdag - söndag. Kanske inte lång ledighet, men enormt uppskattad. Sjukdom hit och dit, nerbäddad och tvingad till att stanna hemma. Visst, jag borde nöja mig med det, men det är inte samma sak i ärlighetens namn. Det är en sak att vara sjuk, en annan att vara ledig.

Åh, det ska bli så sjukt gott att andas in havsluften.. Inga måsten! Lämna renoveringsobjektet åt sitt eget öde några dagar. Slippa fastna med sockarna i spikhuvuden som vägrar hoppa ner i trägolvet av någon konstig anledning. Slippa känna ångest varenda gång man går i köket, eller hallen för den delen. Få laga mat på en spis som gör som man vill att den ska göra och inte som den själv känner för. Ett kylskåp som inte låter som ett motorsåg. Åter igen, INGA MOBILER. INGEN DATOR! Åååååh. Längtar så!

Torsdag kväll kom hiiiiiiit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar