tisdag 2 oktober 2012

Aroma Spa

Nervöst? Konstigt nog. Satt i deras relaxrum och önskade att jag hade tagit med mig badkläder. Även om lukten av klor inte är speciellt inbjudande så var stämningen, ljuset och så vidare de.

Läste Aftonbladet för typ 111 gången idag..

Massören hämtade mig, en liten kvinna, och tog med mig till ett av de små rummen. En såndär massage "säng". Tror knappt jag sett en riktig sån i verkligheten?!

Jag, som inte lyckats ta mig dit på 10 år. För ja, första gången läkaren sa till mig att uppsöka massör var nog vid typ 14 års ålder. Där låg jag, kände mig lite obekväm med tanke på att en vilt främmande människa va i samma rum som mig när jag låg där i bara trosor. Men det tog bara några minuter, tills dess att hon gav sig på min rygg, jag slappnade av helt. Vilken känsla.. Kändes som om hon hittade varenda stackars muskel som bråkar med mig.

En timme? Knappast. 5 minuter va de väl mer..

Nu, efter en dusch, lite mat som hjärtat snällt lagade till, har jag bäddat ner mig i sängen. Varenda muskel känns helt, ja, jag vet inte hur jag ska förklara de, men mjuka?!

Jag kommer med glädje gå dit igen. Mycket tack vare att kvinnan sa att jag gjorde rätt som kom dit. Ch har många gånger sagt att mina axlar alltid är stenhårda och han hade rätt. Rygg, nacke och tydligen nacken var på helspänn.

Njutning, avslappning och behövligt till tusen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar