torsdag 25 oktober 2012

Fotografering session.

Goood morgon! :)

Jag är ju inte den som vill stå framför kameran. Mycket hellre bakom!
Men, då är det rätt logiskt. Det finns inga kort på mig. Knappt.
Och det är inge kul det heller! Framförallt, så vill jag har kort på mig och Ch, och Basli. Det hade varit mysigt. Men, när var hur liksom?!

Det finns en person. En person jag helt ärligt beundrar och avundas. Hennes teknik, hennes foton, ja, I just love them. Mari Nilsson heter denna kvinna. Syster till en vän, Anders, som jag avundsjukt fått upptäcka har samma känsla för fotografering som sin syster. hmm. Måste ligga i släkten!

I alla fall. Jag mailade Mari, i ren nyfikenhet ville jag kolla om hon skulle kunna hjälpa mig med min lilla "dröm" om en foto session med mig och min lilla familj. Hon ville! Jag vet att det var både nervositet och lycka som sprang runt i kroppen. Bara det att tiden har inte funnits, vädret har bråkat och så vidare. Men nu!

På lördag är det dags.. Först ville Ch inte vara med. Var strängt emot och planen var väl att jag skulle fotas med Basli. Han sa inte så mycket om situationen. (han är ju lite av en linslus!) Men i morse, när jag åter igen ifrågasatte Ch, så sa han helt plötsligt JA! Jäjj tänkte jag! Spännande. Nu ska vi bara hitta den perfekta platsen..

Så, lördag, då är det dags, en Mimmi framför kameran och inte bakom. Litar på Mari, men tvivlar på min egen förmåga att bli bra på kort. ;) skämtosido. Det ska säkert bli bra.

Gå gärna in och kika på Mari's blogg. http://marinilsson.blogspot.se/ Där finns massor av bilder. (jag har nog bläddrat igenom alla mer än 10 gånger.) Imponerad. Önskar jag kunde lära mig den känslan, tekniken och förmågan att ta sånna kort. För egen skull, inte för att jobba med de, med för att kunna utnyttja min kamera och objektiv till fullo. Gäller att träna antar jag... En fotokurs till våren? Varför inte!

Återkommer med resultatet av fotograferingen i framtiden. (kanske!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar