söndag 7 oktober 2012

Fullt schema..

Och så börjar den här helgen lida emot sitt slut..

I fredags var min lilla Basli bus hos veterinären. En kemisk kastrering stod på schemat som sagt. En stolt matte höll i en liten kille som inte gjorde ett ljud. Trots att både hans "mormor" och "mamma" vred sig i fasa för den stora nålen på sprutan. Ursch! Den är inte nådig. Men med det avklarat välkomnande jag helgen med glädje. Trött tjej behövde lite "lugn och ro". Men då skulle jag nog inte sagt okej till Ge-Kås tidigt på lördag morgon. Och ja, det vart inte min idé, jag ville till IKEA, medan Ch såg det som en bättre idé att åka till Ge-Kås på en LÖRDAG. Varför i hela friden kunde jag inte stoppat denna galna roadtrip i tid?!

Vi slapp kö. Men inne på i butiken. Asså, jag har aldrig någonsin varit där när det varit så mycket folk. Vart tvungen att kolla hela tiden vart man satte ner fötterna och folk var som galna, besatte och hysteriska på samma gång. Tanter som lämnade sina vagnar mitt i gången där folk försökte ta sig fram och sprang iväg, sen fanns det dem som bara körde rakt fram, över på eller rammade det som stod i vägen. Helt otroligt! Efter en och en halvtimma hade vi minst sagt fått mer än nog, men utan hälften av sakerna på listan så kastade vi oss till närmsta kassa. Slapp kö??! Och sprang så gott som till bilen. Hem, tack!

Hämtade Basli hos svärmor/"farmor" på vägen hem. Där han verkar, eller ja, jag vet att han hade en riktigt härlig och rolig morgon. Med massa uppmärksamhet, lek och mys. Tur att svärmor min är så förälskad i min lilla krabat så jag tryggt kan lämna honom där då och då.

Väl hemma i Borås. En något sur, och irriterad Mimmi tog tag i kofoten. Satte den under det översta golvet i hallen och började riva. Och rev, det gjorde vi. Ch kom till hjälp! Först vårt golv, sen förra ägarens, under där låg två plastmattor, en slags pappersmatta?? och till sist, något slags "ull"-"tunn"-"träskiva"? Antar att det användes förr i tiden av någon anledning..

Helt enkelt. Hall golvet är borttaget. Inväntar mätning av köket för att se om fukten är borta. Den hoppas jag på att få bestämma golv och sen är bollen i rullning igen. Äntligen!

Dock ångest över hur i hela friden jag ska kunna välja golv nu. Naturligt vore det att ta samma, men vidskeplig som jag är så betyder det säkert otur så får bli något annat. :P

Halv 5 en söndag, klockan är nu tjugo i 6. Jag som hade hoppats på sovmorgon. Men när ska jag lära mig. Sömn är för andra människor. I alla fall när man har, ursäkta, men världens sjukaste mensvärk! Denna åkomma bestämde sig för att försvinna typ en månad och är tillbaka med två gånger mängd och smärta. Blä! Operera bort äggledarna? Skämtosido. Idag hade jag nog kunnat göra de.

Hoppas ni haft en bra helg. Nu ska jag starta ViaPlay boxen och hoppas på att jag somnar till en film. :) Natti natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar