onsdag 24 oktober 2012

Mindre glad över gårdagen..

Ibland hamnar fel person på fel plats. Vissa personer skall inte ha något service yrke, eller socialt arbete för den delen heller. Ursch! Jag blir nästan mörkrädd när det handlar om hur vissa människor fått lära sig sitt yrke. Man kan va hur duktig som helst på det man gör. Absolut! Kanske till och med en av de bästa på att exempelvis, som nu, lägga golv, men borde absolut inte bemöta "kunden" i fråga..

Visst, alla kan ha en dålig dag. Men i så fall förväntar jag mig en rejäl ursäkt! För beteendet var helt enkelt oacceptabelt. Först och främst ljuga, för att skydda sitt eget skinn? Att inte dyka upp på utsatt tid, och inte heller ringa och meddela detta till sin arbetsgivare eller "kunden" i fråga. En ursäkt som att, "jag hade inte ert telefon nummer!" Okej, visst, men det har din arbetsgivare med tanke på att jag så gott som har haft daglig kontakt med denne.

Rykten sprider sig fort, och i hans fall kan de knappast bli bra. Vad kan han va? Typ, 21-22 år gammal? Han borde ha mer respekt för sitt arbete..

Sen är väl jag den sista han skall vara respektlös emot just nu. Allt agg över förseningar med mera gör att jag inte accepterar någon uppkäftig snickare som hellre står och pratar i sin telefon än att se till att lägga golv. "Det finns folk som har fått vänta ännu längre!" Ja, herre gud, det kan jag tänka mig, i den farten som det här ärendet har gått i, så hade väl de inte varit klart till jul om inte jag pressat på lite.. Men vad har andra situationer med vårt golv att göra?

Det som fick droppen att rinna över helt och hållet, egentligen skulle jag vilja påstå att kranen stod på för fullt och det slutade aldriga rinna över. Men explosionen kom när människan ställer sig och ringer dit en rörmokare utan att ifrågasätta oss, kunden, som skulle fått betala besöket. En slang, som jag, med tummen mitt i handen, hade kunnat byta, skulle vi fått betala runt 2000 kronor för. Där klippte allt! Att sen ljuga för arbetsgivaren och säga både det ena och andra, för att som sagt, skydda sitt eget skinn. Blä på dig!

Den här slangen bytte svärfar ut på eftermiddagen igår, tog la en 20 minuter? Max! Sen att han även löste situationen med den lösa "kontaktuttaget", under samma tid hör inte dit. Men fortfarande? Jag var på väg att ta ut flex, köpa slangen, åka hem och göra det själv, mitt i all ilska. Tack och lov hindrade jag mig själv!

"Jag kommer vid halv 8 imorgon, och stannar till typ halv 4!" Tjena. Du dök upp vid kvart i 10, och åkte hem vid 13!? Sen hade ni, två killar, lagt tre rader med golv på TRE TIMMAR! Att du sedan klagar över att vi hade tagit bort hallgolvet, för att du hade tänkt lägga spånskivor i köket för att få bort kanten mellan kök och hall? Va tusan! Det är väl att skaffa sig mer jobb om något? Plus att vi vill väl göra om och göra rätt? Då känns inte en spånskiva rätt...

Så, nu har jag snart fått ut mina agressioner över en person, som tyvärr gjorde mig väldans arg igår. Länge sen jag vart så förbannad! Tack och lov var snickarens arbetsgivare trevligare än trevligast, otroligt hjälpsam och förstående. Ett bra bemötande, och en problemlösare. Han tyckte precis som jag/vi att det vart tio gånger bättre om vi fick byta ut slangen själva, istället för att dra dit en rörmokare som bara skulle kosta oss en extra summa pengar. Har inte vi fått stå ut med tillräckligt? Om skadan hade skett, på grund av att vi installerat något fel, hade jag mer än gärna burit skulden och fått svälja att det kostar pengar, men när skadan skedde under förra ägarens uppsikt, och framför allt, skapades av honom, så kan jag inte gå med på vad som helst! Det här har kostat oss både tid, pengar och ork i renoveringen.. Tråkigt! Vid det här laget hade jag hoppats på att vi skulle kunnat börja spara pengar för renovering av badrum. Det dröjer.. tyvärr!

Besviken. Upprörd. Ärligt talat lite sårad också tror jag. Nej tack till små "tykna" snickare som borde få gå en charmkurs. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar