tisdag 30 oktober 2012

Tankar, drömmar, planer..

Allt flyter på.. Nästan i all fall! Ser åtminstone ett slut på "vattenläckan" som uppstod i somras. Köksgolvet är lagt. vitvarorna på plats. En önskan om att även få ett hall-golv tillbaka, kvarstår. Förhoppningsvis skall inte detta dröja allt för länge.

Räkningarna är betalda. Inväntar självrisken och kostnaden för hall-golvet ifrån Riksbyggen. Foto-sessionen med Mari är betald.. På tal om det måste jag ringa skatteverket angående skatten på bilen, för det är väl skatteverket? eller är det trafikverket? Får nog kolla när jag kommer hem, papperna kom igår i alla fall. Önskar att första inbetalningen på både vitvaror och bil kunde kommit så man kunde se den exakta summan. Fröken-jag-måste-ha-kontroll-på-allt! :)

I eftermiddag/kvällningen kommer "snickarna". Egentligen är det kakel-Johnny och hans målarkompis Johan som skall se på sovrummet. Helt enkelt kolla över vad de kan hjälpa oss med, och vad det skulle kunna kosta. Det betyder att Mimmi måste skynda hem och städa upp efter söndagens tvätt. JAA! Jag har varit lat och låtit den ligga någon dag. Men så är det när man inte är helt "frisk". Man orkar inte fullt ut. I samband med det beskedet började jag drömma igen. Pax-garderobs system ifrån IKEA ser väldigt lockande ut. För runt 4-5000 skulle vi kunna få ett riktigt fint system och framför allt få mer förvaringsmöjligheter i lägenheten. Men pengar, åter pengar. Varför växer dem inte på träd?! Tankarna går åt att belåna lägenheten lite till bara för att bli klara med åtminstone de sista i köket, få ordning på sovrummet och lägga golv i vardagsrummet. Men det är inget alternativ utan bara en utväg för att jag är trött på att ingenting händer och jag vill bli klar med allt typ, IGÅR!

Nu har jag nog hittat en lösning på förvaringsproblemet i vardagsrummet i alla fall. Skall bara övertyga min kära fästman om att det är en sjukt bra idé. Det är nog de största bekymret. Tack och lov för två blå hav till ögon! Skämtosido.

Drömmar drömmar drömmar. Egentligen inte! För någon dag kommer det genomföras. Det handlar som sagt om pengar, men även tid. Badrummet får vänta! Jag vill faktiskt få ordning på sovrummet, så med andra ord får även vardagsrums golvet vänta. Så, då var det löst! Men just de ja, köket, jamen, bänkskiva+diskho+blandare, 3000 kr? Kanske? Plus luckorna som är kvar. Fast det är egentligen bara en. Men sen är det lite småfix med spackel, målarfärg och så vidare, som jag snarast kommer ta tag i. (hoppas jag!)

Så i födelsedagspresent och julklapp är det IKEA-present kort eller pengar som står på önskelistan. ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar