torsdag 25 oktober 2012

Ny bil..

Lite sprallig, glittrar i ögonen, och ler nog med hela kroppen. Jag har "tjatat", längtat och hoppats på att snarast möjligt skulle vi försöka få tag i en annan bil. Jag har ju någon spärr i mitt huvud, så råkar jag ut för något med en bil jag kör, äger eller åker med, så sitter det kvar i bakhuvudet och skrämmer mig. I detta fall har min lilla "Penny", verkligen ställt till det för mig. För innan stoppet på motorvägen så vart jag varken rädd för att åka motorväg, rädd för att köra bil, eller rädd för något med bilar överhuvudtaget. Men idag sitter de där, jag är inte så rädd för att köra andra bilar, men att åka ut på motorvägen. Ursch! Sitter med ett krampaktigt tag i allt jag kommer åt, helst.. Annars sitter jag på helspänn och reagerar på minsta ljud! KNASIGT! JOBBIGT! och väldigt frustrerande för någon som älskar friheten med att ha körkort och bil!

Men igår, efter jobbet, bar det av till en bilfirma här i Borås. Ett företag där de känner till Ch, och därav gick allt så mycket lättare. Det skämtades, pratades, och hjälpen, bemötandet och så vidare vart tusen gånger bättre än på tidigare ställe. Jag hade innerst inne redan bestämt mig. Fanns 3 stycken 307:or inne hos dem. Kombi allihop. Olika årsmodell, olika milantal med mera. Men det fanns en, en enda som stack ut i mina ögon. Min drömfärg. Mörkgrå metallic! Lätt att hålla ren, snygg att se på. Ja, jag har alltid gillat den färgen. Kamremmen nyligen bytt. Inte körd sen dess, med andra ord är det dom på bilfirman som gjort de, helt enkelt. Visst, årsmodell 2004, inte alls så ny som jag tänkt mig. Men vadå?! Om några år är det dags att byta igen. Då får det bli en nyare bil...



Så, här är han/hon, med andra ord "hen". Inget namn har ploppat upp ännu! Jag försökt med Urban men eftersom de inte fanns något drag så fick HEN inte heta det, enligt Ch! Jag tyckte om namnet Urban. ;)

(mörkare i verkligheten!)

Så, i eftermiddag är vi kombi ägare. :) OCH NEEEEEJ, jag är inte med barn. Det har varit en jäkla prat om det. Man behöver faktiskt vara med barn för att man köper sig en kombi. Eller?! :)  Tanken är lite att försöka lära vår vovve att sitta i bur, i bagaget. Jag är la halvt och halvt emot det. Gillar inte alls att sätta ett djur i bur. Men är det för hans, och ja, vår säkerhets skull, så okej jag kan pröva. Men minsta tecken på panik ifrån Baslis sida, med tanke på hans bakgrund, så glömmer jag den idén för alltid. Då blir det bilstol, krocksäger sele+bälte. Eller vad som helst, allt annat än en bur..

Lycklig! Dags för att sätta Mimmi bakom ratten igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar