tisdag 9 oktober 2012

Färg, klipp och golv.

Folk misstänkte nog någon slags diagnos på mig igår när jag hoppade från ben till ben, så gott som sprang en bit, på trotoaren på väg ner till Studio AIM på Kungsleden. Jag kände mig som en 3-åring på julafton. Hade längtat en väldans massa efter att få klippa, men framförallt färga håret.

Klockan 15.00 vart det dags. Jessie skulle lägga sina magiska händer över mitt huvud och äntligen skulle jag slippa allt vad utväxt och matt hår heter.
Ett blonderingsschampo lades i? Aldrig hört talas om detta innan. Men fick en chock när jag såg mig i spegeln. Nej, jag hade inte blivit blond! Men redan där kunde jag se att topparna blänkte. Från att ha varit matta, tunga och allmänt jätte fula så fanns det glans! Diskussion, vad skulle vi hitta på.. Jag är ju fullständigt livrädd för allt vad röd hårfärg heter.

Passar inte i de! (som vissa andra gör, Emma!)

Men gud så nöjd jag blev. Minsta lilla på topparna, nu ska håret få bli liiiite längre igen. Saknar ju möjligheten till att slänga upp håret i en knut en trött-söndag, eller sätta upp håret i en toffs en dålig hårdag. Eller framför allt, alternativet att locka håret på egen hand. Inte jätte lätt med såhår kort här. Attans bananer!

Tror jag vart klar vid typ 17.30. Då vart det en väldans glad Mimmi som klev ur salongen!

Snabba puckar! Vi skulle hinna åka till Göta med för att beställa golv till köket. Blev ett härligt mörkt golv. Skall lägga samma i hallen. Så får helt enkelt vardagsrum och sovrum skilja i färg. Trots min önskan om samma i vardagsrummet så är jag snål. 239kr/m2, nej tack! Ja, jag vet, det är vad man får betala för ett golv. Kanske borde fundera över saken lite mer. Det är ju ett sååå snyggt golv. Se själv! Mörkt ek golv, rustik något, det ifrån Pergo.

Dock hittat ett ställe på nätet som säljer det väldigt mycket billigare än butiken på Göta. Så drömma går ju..

Troligen är man gräsänka ikväll. Ch åker nog till Björketorp och repar lite. En kväll med massa mys med min lilla busvovve. Kanske skulle ta oss en långpromenad. Om vädret tillåter såklart. Hade jag fått bestämma hade det gärna fått vräka ner regn och man hade fått hoppa i regnkläder. Men få med sig Basli ut då? En omöjlighet. Knasiga lilla hund. Men det blir väl kallt för honom.

Tisdag, som en torsdag för min del. Imorgon är det min fredag på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar