måndag 22 oktober 2012

Jag skojade ju bara..

På väg hem ifrån jobbet idag diskuterade vi angående vårt köksgolv, och Rikspuckon.. Spånade om vilken dag som vi skulle få besök av golvläggarna. Precis när vi närmade oss huset där vi bor får jag syn på en skåpbil, en av Riksbyggens skåpbilar för att vara exakt.

Vände mig emot Ch, sa på skämt "jaha, nu kommer dem och ska lägga golvet halv fyra en måndag. Ja du, för jag menar det är ju en bra tid på dygnet att börja liksom.."

Det där fick jag NÄSTAN äta upp!! För när vi varit hemma några minuter så knackar det på dörren. Två killar stod utanför, jag bröt ihop i världens garv typ. Men nej, inget golv skulle läggas, utan de skulle bara bäras in. Förpackning efter förpackning placerades i en hög. Jag kände glädje, men samtidigt irritation..

Men imorgon, tisdag skall det alltså börjas. Tydligen så tar det två dagar att lägga in golvet plus lister. Förvånar mig lite. Inte trodde jag att golvläggare behövde så lång tid på sig att lägga ett golv i ett kök som typ är 3x3 meter?!

Men vad vet jag.. Jag är lycklig i alla fall. Snart, väldigt snart så slipper jag se det fula äckliga golvet i köket. Förhoppningsvis får vi ordning på hallgolvet till helgen också! Men det är väl bara en dröm, väntar inga mirakel.

Dags för natti natti rundan med Basli och sen sängen för att läsa lite. :) dröm sött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar