torsdag 18 oktober 2012

Frustrerad.

En något frustrerad Mimmi, till viss del ganska bitsk också. Ringer och ringer. Både tisdag och onsdag för att försöka få tag i "Rikspuckona", med andra ord Riksbyggen för att få något slags besked. Torsdag, med andra ord idag, svarar äntligen den ansvarige och säger chockat, "men golvet la han ju in i fredags!!". Smått förvirrad eller allmänt dålig kommunikation? Spännande.

Jag förklarade att något golv har vi inte sett till. Så det hade varit spännande att veta vilken lägenhet han lagt in nytt golv i, i så fall. Efter en stund bad han att få återkomma. Det dröjde faktiskt inte många minuter, sen ringer min mobil. Puff som jag numera kallar honom, förklarar att det är företaget som vi beställt golvet av som försenat leveransen, eller ja, med andra ord deras leverantör. Så okej.. Jag fick svälja min bitskhet och erkänna att då var det inte så konstigt längre. Men samtidigt, varför hade inte de beskedet nått Puff?!

Nu skulle tydligen golvet ha kommit tisdags, (trots att golvet var inlagt i fredags. hm. skumt!) men snickaren har inte fått något besked om det dykt upp eller ej. Med andra ord inget golv så långt ögat når. Troligen, Puffs, förhoppning var att under morgondagen skulle golvet läggas. Hade ju inte varit helt fel med tanke på att vitvarorna skall ställas in på söndag. Sugen på att kasta ut alla vitvaror över balkongräcket (fortfarande)!

Ursch. Trött på att jaga folk för att se till att de gör sitt jobb. Man borde kanske lägga som förslag att Rikspuckona delegerar ut arbetet till typ 7Fast igen. Då hände det saker. Förstod aldrig anledningen till förändringen.

Men för att inte baktala Riksbyggen allt för mycket. De är ju åtminstone trevliga och försöker förklara (bort) saker. Dock att de är dåliga på att lämna besked och höra av sig, det är en annan femma. Jag är bara glad om vi får in vårt golv. Om hall och kök blir klart så vi kan ta itu med resten av golven och väggarna. Frågan är vad som blir nästan projekt. Vardagsrum eller sovrum? sugen på sovrummet, men funderar på om vi inte ska ta golvet i vardagsrummet först, där är ju redan målat och klart. Då kan vi lägga all fokus på sovrummet sen. Det och toaletten är ju de enda som är kvar. Och taket i sovrummet skulle behövas målas om. hmm. Tåls att tänkas på! :)

Håller tummarna för att jag på lördag morgon kan glida in i köket på mitt nya golv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar