måndag 8 oktober 2012

Längtan.. ursch vad jag längtar..

Helgen är precis slut och måndagen har börjat. Men jag tror aldrig jag längtat såhär mycket efter kommande helg. Arbetsnarkomanen i mig biter mig i örat. Dock är det svårt att inte längta. Efter allt som hänt är kommande helg precis vad vi behöver, jag och min lilla "familj".

Det kommer att bli en kort arbetsvecka för min del. Tre dagar. Sen ska jag packa, dona, fixa, handla och främst; varva ner. Vi tar pick och pack och drar söder ut. Cirka 10-15 mil sisådär på en höft. Allt vad teknik lämnas hemma, därav mobiler, datorer och så vidare är fullkomligt förbjudet denna helg.

I några dagar skall det va vi, och bara vi. Långa promenader, lek på stranden, lite sällskapsspel, stearinljus, god mat och möjligen ett glas vin eller två. Funderar lite på om man skulle ta bilen och åka in till Fästningen och gå en sväng. Självklart kommer min kamera packas ner, till min stora lycka. Den enda teknik jag så gott som tänker använda mig av, förutom då självklart, toalett, spis och dusch och så vidare. Tänker ju inte gå tillbaka till 1800-talet. ;)

Ursch vad jag längtar..

Först tänkte jag börja veckan med lite "skönhetsbehandling". Ett besök hos Jessie och Studio AIM är planerat i eftermiddag. Färgning och klippning. Dock väldigt lite på längden när det gäller att klippa, jag saknar mitt långa hår, och tydligen gör Ch det med. Sötnöt. Så dags att börja spara igen.. inom en snar framtid kommer jag att ha behov av långt hår. jajemän.

Så. Dags att ta tag i veckans bestyr till tonerna av Tyler Ward!

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar