fredag 26 oktober 2012

Äntligen, det går bra nu..

En onsdags eftermiddag i somras, min första dag på semestern, knackade det på dörren. Såhär i efterhand tror jag det var olyckan som klackade på. För sen dess har allt bara krånglat.. Efter vattenläckan följde desto mer problem och orken rann mellan fingrarna. Igår vände en del av turen och jag hoppas på att det fortsätter åt rätt håll nu.. :)

Efter jobbet åkte vi till Borås Bilcenter för att skriva papper på bilen. Lämna Penny åt sitt öde och åka hem i en version större Peugeot.. Imponerade känsla. Ärligt talat kom en tår i ögonvrån när vi rullat ut på vägen. Känslan av lättnad! Känslan av att äntligen, nu var det vår tur!

Hemma möttes vi av en komisk syn. Istället för att se Basli i vårt fönster på tredje våning stod Basli på våning två tillsammans med Johan och nyfiket tittade ut. Tack och lov för Johan! Denna granne och vän har hjälpt till oändligt många gånger när tiden inte räckt till, dessvärre, och Basli behöver någon att leka med.

Med tanke på bilen så hade vi helt glömt av att golvet i köket skulle vara helt klart idag. Så nästa lycka kastades på oss när vi kom innanför ytterdörren. och ja, URSCH, va snyggt det va! Oförskämt bra blev det. Min rädsla för mörka golv är helt väck. Nu blir det till att övertala Ch om att lägga samma golv i vardagsrummet också.. ;) först kanske vi ska lägga färdigt golvet ut hallen!

I hemlighet drömmer jag om att låna en stor slägga eller liknande av pappa och ge mig på garderobsväggen i sovrummet. För om den är sönder, med andra ord totalt förstörd efter min behandling, så bara måste någon hjälpa mig att bygga upp en ny. smarta Mimmi. (eller inte!)

Fredag, har nästan blivit en vana att plocka ut lite flex tid. Och idag är annorlunda. Skall springa ner till Jessie på Studio AIM och få lite hjälp med luggen. Den har fått för sig att växa, och precis som tidigare, väldigt mycket mer på en sidan, så nu blir det sned lugg ett tag. :) försökte mig på att ta saxen i egna händer igår, förstår inte varför jag aldrig lär mig. Tack och lov var jag inte så vågad igår, så blir inte så svårt för Jessie att få ordning på det. Sen blir det en mor och dotter eftermiddag. En snabb sväng på Knalleland. Funderade på att försöka hitta någon tröja? mössa? halsduk? Något helt enkelt inför fotograferingen imorgon. :)  spännande! Sen blir lilla Basli Bus helt överlycklig när hans mormor kommer på besök.

Ha en bra fredag och en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar