fredag 28 september 2012

Bakslag.

Bakslag till tusen. Sömn? Knappast. Sprungit mellan toaletten, köket och sängen hela natten. Legat med huvudet i toalettstolen. Yrat runt i lägenheten och mått riktigt pytonorm. Blä. När klockan slog 4.10 i morse så kändes det inte ens som någon idé att blunda. Upp och hoppa. Rise and shine!

På stappliga ben gjorde jag mig iordning. Det är ju fredag. Några timmar måste jag orka. Så får jag flexa ut efter lunch. Jag som verkligen trodde det värsta var över?! Vad hände? Skulle vilja påstå att jag vart ganska lugn igår, men samtidigt väldigt nervös inför ett visst möte. Trött var jag redan igår av någon underlig anledning. Med andra ord så talade faktorerna emot mig redan igår..

För att tänka på annat så funderade jag över tapeter till sovrummet. Köket har jag inte så mycket mer jag kan lägga min näsa i blöt. Bara att invänta golv-valet.. Vår lilla kaklare kände en kille som var grymt duktig på att tapetsera och eftersom jag inte vill lägga över detta bekymmer på någon närstående så kanske det var en bra utväg. Funderar faktiskt på att även lämna över målningen till någon mer erfaren. Jag börjar bli lite less på att fixa och dona när det inte går som jag vill ifrån början. Golven, ja, det får väl bli ett projekt för mig och Ch, med hjälp av min far och svärfar. Först blir det vårt jobb att riva upp golvet i hallen.. Sen sovrummet, till sist vardagsrummet (som tyvärr är det största projektet, med tanke på möblerna..).

Jag planerar ju en "mjukt" sovrum. Med jordnära färger. Randigt gärna. Får la se när de blir av.

Nu gäller det att kämpa på. Åtminstone fram till lunch. Och helst lite mer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar