torsdag 13 september 2012

Ingen känner mig som du..

Aldrig har vi tvivlat, mitt hjärta har ett hem.
Dagen då du kom, blev du min bästa vän.
Sol mitt i regnet, vidöppen famn, på väg till ett oupptäckt land.
Det var en morgon mitt i hösten, och löven dom föll ner,
tårarna på himlen blev allt fler och fler..
Jag sökte efter tröst, ropade ditt namn.
Du bar mig igenom sorgen, i din hand.

Ingen känner mig som du, du läser mina tankar,
som en bok, du vet allt. Jag står naken inför dig.
Ingen känner mig som du, drömmarna har fört oss
tätt ihop, vet att du alltid finns hos mig.

Minns en tid i början, när ingen oro fanns.
Vi kastade oss djupt i livets glada dans.
Men sen gick det ner, när en storm hann oss i fatt.
Men du fanns alltid där, som in i denna natt.

Och ingen känner mig som du, du läser mina tankar,
som en bok, du vet allt. Jag står naken inför dig.
Ingen känner mig som du, drömmarna har fört oss
tätt ihop, vet att du alltid finns hos mig.

- Henrik Ekstrand


Finns på Spotify: Henrik Ekstrand – Ingen Känner Mig Som Du

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar