tisdag 18 september 2012

Tecken=täcken! :)

Så där ja, nu kan alla trafikanter slappna av igen. Mimmi kommer inte befinna sig på vägarna under torsdag-fredag. Efter ett genomtänkt beslut, och många diskussioner så har jag nu löst situationen på annat vis. Slipper nu varken oroa sambo, eller kollegor heller för den delen att något ska hända när jag tar mig till och från Hindås. :)

Kanske inte var något bra beslut jag tog ifrån början. Med tanke på yrseln egentligen är som värst när man utmanar balanssinnet. Som när man åker bil.. att då ens fundera på att köra själv, knasiga lilla Mimmi. Ibland kanske jag borde ha ett varningstecken över huvudet så folk inte blir så chockade när hjärnan inte fungerar som den ska. hmm. Undra vilket tecken man skulle använda sig av!?

På tal om tecken, jag har beställt nya påslakan. (tecken=täcken!) Allt i vitt. En liten dröm för min del. Älskar ju vitt. Älskar hotell lakan, när man kryper ner i alldeles vita, mjuka, fluffiga lakan. Nu är det bara en jäkla massa kuddar som saknas. (och sängbord för den delen.!) Men fler kuddar är nog ingen idé, med tanke på att Ch slänger ner dem på golvet redan nu när vi bara har 4. Suck..

Ifrån början var tanken att jag skulle beställa nya gardiner till kök och sovrum. Men eftersom ingenting föll mig i smaken så blev det som sagt, påslakan. Borde dock verkligen ta tag i att hitta lite nya gardiner. Eller, ja, kan ju slänga upp mina beige-rosa-lila igen. Göra om sovrummet till lite "tjejigt" igen?!

Och en lampa till hallen, hm, alltså en lite "mjukare" lampa som man kan ha tänt på natten. Jag är 24 år gammal och mörkrädd, knas, men tycker det är lite läskigt när man vaknar på natten och det är alldeles kolsvart. Den lampan jag hade har ju gett med sig, men vad kunde man förvänta sig, köpte en sån där "gren" med lampor på Rusta.

Shopping shopping. Shopaholic?!

Borde nog börja hålla i pengarna. Måste skaffa fram en diskmaskin, spis och ett kylskåp/frys. Äntligen är köket igång och snart kan jag få nya vitvaror. Jäjj! :) Tror Ch längtar efter diskmaskin och jag efter spis.

Ta hand om er! Så hörs vi snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar