onsdag 26 september 2012

Nostalgisk onsdagsmorgon..

När klockan ringde tjugo över 4 i morse ville jag inte alls vara med. Normala fall hoppar jag glatt ur sängen och sätter igång med dagens bestyr. Men idag drog jag Basli intill mig, tryckte på snooze och blundade. Detta sker max en gång om året. Men 10 minuter senare flög jag upp ur sängen och tog tag i denna dagen också.

Basli tittade surt på mig när jag satte mig i soffan för att varva ner några minuter innan bilen skulle köra mig till jobbet. Han kröp upp och la sig i mitt knä. Skakade och tyckte att jag inte alls skulle tvinga iväg honom någonstans. Som sagt, han var nog den enda som verkligen älskade när jag vart hemma och var sjuk. Mattes lilla bebis. <3

Sen hamnade jag på jobbet, försökte hitta lite "glad och uppiggande" musik. Slutade med att jag satt dubbelvikt på stolen och bröt ihop. Några gamla Absolute Kidz skivor gav mig ett sammanbrott. Låtar som man inte hört sen mellanstadiediscot, eller ännu längre tillbaka känns det som.. Crazy Frog? Miss California? Hon kommer med solsken? Kom och ta mig? Musik kan verkligen föra med sig minnen av alla dess slag.

Så tack vare Spotify sitter jag nu med 80-90 och tidiga 2000-talet i högtalarna på jobbet och ler. Skakar då och då på huvudet. Men ett härligt satt att vakna kan jag nog tycka.

Gårdagen avslutades med ett besök ifrån min charmiga och härliga kollega Anna. Många skratt. En del konstaterande. Religion, knasiga grannar och allt där till. Till te och mackor. Trots trötthet hade jag kunnat sitta upp några timmar till för att bara få skratta. Det va ett underbart avslut på en rörig dag!

Idag är dagen "D". Med andra ord kommer hantverkaren idag och börjar med köket. Först skall allt rivas och de är väl planen för eftermiddagen. Nästan så jag vill delta. Hade varit så sjukt kul. Enormt trött på det där förbannade köket, så lite ilska, vill säga, styrka, kan jag nog gott och väl uppbringa. Men överlämnar arbetet åt någon lite mer kunnig. Annars kanske vi slutar upp inne hos grannen. Mindra uppskattat har jag en känsla av.

Så under dagen skall jag leta rätt på fastighetsbeteckning, orginisationsnummer och så vidare. Här skall ROT-avdraget utnyttjas. Nästa projekt är ju badrummet och det får helt enkelt vänta tills nästa år. Nästa deklaration! Men badrummet skall allt få känna av släggan det med. Ursch.. Kan man inte renovera så skall man inte renovera. Punkt slut!

Och eftersom Baslis kläder ifrån de nya kollektionerna är försenade ifrån USA så beställde jag idag en badrock till min frusna lilla kille. Har ju varit på "g" ganska länge. Bara några klick bort. Men nu är det sagt och gjort. En beige söt liten badrock med texten "Best Buddie" på. Sött.

Dags att fortsätta dagens bestyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar