måndag 17 september 2012

En och en halv månad senare..

Vet inte om man ska skratta eller gråta. Riksbyggen eller Rikspuckon (som min svägerska säger!) helt klart skumma i vilket fall som helst.

Jag har ringt, mailat, jagat dem med lykta och högaffel vissa dagar. Nu, från ingenstans, ringer en man idag. Det första han säger är att hans chef är sjuk och att han hittade lite papper med mitt namn på och tänkte kolla hur de går med renoveringen av köket, han syftade på vattenläckan. Jag kunde inte låta bli att fnysa, sen frågade jag lite halvt om halvt smått irriterad "det har inte hänt någonting på 1 och en halv månad...?!" Han lät väldigt förvirrad.

Helt plötsligt skall de nu komma och riva upp vårt golv imorgon. Med förhoppningen att redan innan helgen kunna lägga in nytt golv?! Skojar dem med mig? Är det ett skämt? Det måste väl ställas in avfuktare? Minst!

Men nej nej. Här ska de rivas upp lite, kollas och sen är de bra sen. Känns ju väldigt lovande..

Surpuppa?! Ja, jo.. Det är jag nog faktiskt. Verkar som de har noll koll borta på Riksbyggen. När det här är klart ska jag bannemej ta mig ett snack med dem. Såhär får de inte gå till.

Men äntligen. Imorgon klockan 7 ska de finally komma hit och sätta igång. Ska bli "kul" och Komma hem till ännu mer röra imorgon. Ursch vad jag längtar tills allt är klart!

God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar