torsdag 27 september 2012

Min favoritplats.



Ett underbart vattenfall som bara får mig att bli så lugn. Glömma allt. Eller lösa alla världens problem. Vilket som. När jag sitter där. Högst upp i vattenfallet, på en sten och vattnet rinner omkring mig. Då kan ingen skada mig. Ingen kan ens röra mig i det ögonblicket.

Så fort jag fick körkort så vart det dit jag åkte när "världen rasade". Trots regn, trots kallt väder. Jag älskade varenda sekund jag fick med det brusande vattnet som forsade galet snabbt ner för "stupet". Kunde inte ens höra min egna tankar vissa gånger. Det verkligen dånade.

Platsen var en hemlighet. Någonstans där ingen kunde hitta mig. Täckningen på telefonen vart sämst. Helt enkelt. Jag kunde sitta där i timmar utan att bli störd...
Jag tror det är något speciellt med vatten för min del. Även när jag bodde i Åkersberga ett tag så fann jag en plats med vatten där jag kunde bara lyssna på dess sövande ljud. Dock har jag egentligen inte hittat något ställe här i Borås. Men jag älskar promenaden ut med Viskan som jag tar med Basli då och då. En "gångväg" som går utmed Viskan hela vägen. Måste bara hitta ett vattenfall någonstans så är jag nöjd. Åtminstone ett ställe där man kan höra vattnet pårla!

Gumbofallet kommer följa med igenom hela livet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar