måndag 10 september 2012

Ett steg på månen..

Måndag morgon, och mitt huvud är som en karusell. Känns som om jag tar mina första steg på månen. Går in i dörrposterna, måste sätta mig ner ofta och är helt genomblöt av svett. Mysigt, jo jag vet. Men tyvärr är det sanningen.

Läkaren rekommenderade en veckas sjukskrivning till. Jo, och kalla mig dum, men det går bara inte. Jag kan bara inte.. Måste till jobbet. Orkar inte ligga hemma mer, i min egna rörliga värld.

Får ta små steg hela dagen, försöka att arbeta i den takt det går. Passa mig för att anstränga mig, och absolut inte hoppa runt i korridoren. Skämtosido. Men får nog låta bli några utsvävningar idag.

På tal om något helt annat så fick jag besked att Baslis nya kläder ifrån Poshpooches kommer om cirka 10 dagar. Direkt ifrån USA. Ska bli skoj. Men dyrt blev det. Förhoppningsvis så växer inte lillkillen mer nu, då får han bannemej gå i för små kläder. Hans attiraljer är dyrare än vad mina är. Om man jämför med storleken och mängden tyg är det otroligt barnsliga priser. Overkliga. Men med tanke på hur mycket pill och detaljer kan man på sätt och vis ändå förstå.

Idag ska jag konstigt nog, efter att ha legat sjuk, lämna in en ledighetsansökan. På grund av vattenläckan i köket så kom aldrig Ch, jag och Basli ner till stugan i somras så vi tänkte ta oss en lång helg i oktober istället. Bara va, ut och gå massor och andas havsluften. Längtar!

Nej, dags att hoppa i kläder, dra upp Ch ur sängen och göra i ordning frukost. Ha en härlig dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar