söndag 16 september 2012

Bläääää..

Hade jag druckit alkohol igår hade jag förstått. Men hur kan man känna sig bakis utan att ha druckit en droppe?!

Så trött på skiten nu. Humöret är på minus. Vill inte se åt en enda människa idag. Blä på allt och alla.

Det här tar på krafterna, humöret och psyket. Att gå runt och vara illamående, trött och yr från och till, inget jag någonsin önskar min värsta fiende.

Tårarna bara sprutade i morse. Vaknade kvart i sex och satt med huvudet i toalettstolen. En yrvaken Basli kröp ihop vid min sida inne på toaletten. Mellan tårarna log jag. Han är bara för underbar min lilla hund. Sen kröp vi upp i soffan. Han bäddade ner sig bland alla kuddar och jag satte på i film. Halvt om halvt slumrade jag. Men somnade inte om.

Först vid 12-13 tiden fick jag en powernap. Behövligt. Storstädningen, rensningen på vinden, lång promenad med Basli och en massa annat som skulle hunnits med idag får vänta. Ingenting är viktigare än att jag piggnar till och kan sköta mitt jobb kommande vecka. Konferens i Hindås står på schemat, torsdag och fredag. Snälla mamma och Kajsan lånar ut sin lilla sportbil till mig några dagar så jag kan ta mig hem över natten ifrån Hindås. Vägrar helt enkelt köra Peugeoten på motorväg. Klarar ju inte ens av att köra den på 41:an utan att pulsen är långt över human. Ursch! Måste verkligen ta tag i det här med ny bil. Känner mig bunden, låst och bortkommen när jag aldrig kan ta mig dit jag vill när jag vill. Hatar bilar, kanske ska ta helikopter kort?!

Tänker försvinna in i min värld en stund innan verkligheten och vardagen hinner i kapp mig. Blä för idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar