fredag 14 september 2012

Shopping shopping!

Fredag.. Känns inte riktigt så i huvudet just nu. Har ju haft lördag och fest sen typ två veckor tillbaka nu. Skämtosido. Att känna sig snurrig, förvirrad och illamående, påminner nästan om att vara full 24/7. Inte så roligt helt enkelt. Beskedet att effekten kan sitta kvar upp till ett halvår var la sådär.. Men man får hoppas på det bästa. Känner mig som sagt på bättringsvägen, dock var gårdagen en sämre dag. Troligen för att jag har lite svårt för att bara va, att helt enkelt vila. Energi 110%! Dock har jag ju lärt mig att åka hem och sova efter jobbet. En film + sömn tills Ch kommer hem. Basli har njutit till fullo av mattes mys och uppmärksamhet. Han tycker nog att det ska va såhär jämt. Lilla älsklingen..

Med risk för att bli halshuggen så har jag nu shoppat lite till mig själv. Jag behöver allt vad höstkläder heter. Ja, nu kommer jag verkligen bli halshuggen, men med tanke på att jag tidigare var väldigt smal och kunde ha tajta jeans och figursydda tröjor utan att visa minsta tecken på någon mage över byxlinningen så saknar jag varma tröjor. Jag vill inte frysa. Och då blir jag hellre halshuggen för att jag shoppar galet..


Plus att min älskade väska, som jag haft sen jag fick den av min mor när jag fyllde 18, helt plötsligt från ingenstans har gått sönder. Tusen tusen tårar. Jag hatar att behöva köpa ny handväska. Förr i tiden ägde jag inte ens någon. Idag är det väl nästan ett måste. Med tanke på alla förbannade saker man lärt sig att ha med sig jämt och ständigt. Astma medicin, tamponger, plåster, med mera, sånt där livsviktigt ;)



Imorgon skall Ch gå på 100% buskis tillsammans med Jonte. :) medan de är där och skrattar skall jag och Emma gå med barnen på Liseberg. Mysigt! Kameraväskan skall hänga med. Och jag skall unna mitt underbara gudbarn ett litet åkband. Troligen får han bara ett sånt för barn under 110 cm. Så kanske tant Mimmi kan åka med honom på något. Bara inget som snurrar. Eller ja, kanske inget alls egentligen.. Virus på balansnerven + karuseller = inge bra! Tror det kan bli påfrestande bara som det är att gå runt på nöjesfältet med allt folk och framförallt alla ljud, ljus och saker som går runt runt runt. Spännande. Tror inte jag varit på Liseberg sen typ Julen 2008? 2009? Inte så mycket för att åka. Mest roligt att kolla på folk. ;)

Fredag i alla ära..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar