torsdag 29 november 2012

Tillbaka på jobbet..

Tröttheten slår till igen.. Två dagar i Göteborg med effektiv tid som bara runnit iväg. Mycket information, huvudet snurrar av ord om kommunikation och telefonpolicy. Även om en hel del var repetition så var det väldigt nyttigt och man känner sig lite säkrare och tryggare, lite i alla fall.

Men att utbilda sig kräver energi. Att sova borta gick hyfsat bra. Somnade ganska pang boom, och pratade tydligen i sömnen enligt Linnéa. ;) men dock vaknade jag tidigt, väääldigt tidigt och låg och stirrade ut i mörkret. Hotell frukosten var väl inte något att jubla över. Skräckfilmshotell.. Vi spelade ut rätt stort, skrämde upp varandra. Allt ifrån att han ifrån Halloween filmerna skulle knacka på dörren mitt i natten, till att hissen skulle stanna.

Det som hände var istället att Linnéa blev inlåst på toaletten då dörren gick i baklås! Jag vågade inte låsa när jag gick in av den anledning att låset kändes osäkert, men Linnéa kliver in och låser, och där fick hon sitta till hotell ägarens son kom och "bröt" upp dörren. Hennes hjälte och riddare på vit häst. Tyvärr visade han sig vara gift. Men snällt nog körde han oss till restaurangen när vi blev försenade och vi blev bjuda på chips och godis senare när vi kom tillbaka..

Helt enkelt, två dagar, med mig och Linnéa i Göteborg kan sluta hur som helst. Lärorikt men samtidigt hur kul som helst. :)

Nu är man tillbaka på jobbet, en heldag i dag, och imorgon halvdag då jag har ett läkarbesök vid halv 11 och tänkte åka hem och göra mig i ordning för eftermiddagens/kvällens julfest med jobbet. Prova på att locka håret kanske då klänningen jag hade beställt inte kom, nelly hade skickat fel vara. suck! Men sånt som händer. Har väl någon gammal "trasa" i garderoben som kan passa.

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar