onsdag 7 november 2012

Jul jul jul..

Tittade ner på mitt finger, granskade förlovningsringen en stund och insåg att 24 december så har vi varit förlovad i ett år. Tiden bara springer iväg. Känns som om det nyss var jul?! Kan vi inte hoppa över denna tradition vartannat år eller något? Fast, ja, jul har blivit väldigt mycket bättre sen syskonbarnen kom in i bilden. Och även sen Lucas och Joel föll in i min bubbla. På något vis lyckas man ta sig igenom "stressen" tack vare deras glittrande ögon, längtan och förhoppningar.

Beställde nya julgardiner till vardagsrummet häromdagen, dessa ligger och väntar på mig hos utlämningsstället. Blev inget med tomtar eller något sånt, utan ett par snygga grå med lite rött på, som passade mer i vårt hem. Köket får stå för de enda tomte-gardinerna i år tror jag.

Samma veva varje år. HUR mycket ska man julpynta? Det är ju egentligen bara jag och Ch som kommer se hemmet, vad jag vet. Möjligen min födelsedag, som folk kommer se jul hemma hos oss. Tänkte sätta upp julen redan första advent, för så skoj är det inte att byta gardiner. Tidigare har jag ju i panik satt upp alltihop typ någon dag innan julafton. (Mest för att jag de senaste åren fullkomligt avskytt julen...) Men ja.. I år ska jag försöka, på riktigt, skaffa fram någon slags julstämning. :)

Börjat fundera på julklappar som sagt. Har fyra barn att köpa till. Sen systrar med sambo.. Och sen övriga familjen. Barnen är nog ganska lätt. Två av dem har jag redan listat ut. Det är de två äldsta av dem. Pysslingarna får jag fundera en stund till. :)   Först ska syster fylla år, sen är det min tur. Eller kan vi hoppa över min födelsedag det här året? Inte helt jätte sugen på att ta hem någon till röran. Men förhoppningsvis så har de rättat till sig liiite innan dess.

Jul, jul.. Det är ju inte bara jul längre. Ska man ge present till sin fästman på förlovningsdagen? eller hur fungerar sånt? vi får väl pussas lite extra mycket där på morgonen? fast, det blir ju svårt när julen ser ut som den gör i år. rörigt rörigt. Lite mer än en månad kvar. Så vi hinner nog lista ut hur vi ska lösa allt. såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar