fredag 9 november 2012

Idag är det fredag..

Jag gled ut i hallen i morse. Ovant, men helt underbart. Dock drar det ifrån väggarna?! Blåser kallt rättare sagt. Skumt hus vi bor i. Eller ja, de kanske är så i många hus när man plockar bort lister, vad vet jag. Dock vart de inte riktigt lika mysigt att sitta framför hallspegeln (som jag gör varje morgon) och sminka mig. Fick dra mysbyxorna över fötterna, "riktiga" sockar är ju inte min grej. Jag kör ju med så kallade "tant" sockar. Hmm. Ja, vad kallas de? Strumpbyxematerialet? Nylon sockar? Tåls att tänkas på en stund tror jag. Aldrig varit någon riktig sock-människa tror jag. Varma fötter. Blä! Fotofobi till tusen, äckligt!

Idag är det då fredag. En väldigt efterlängtad sådan. Hade det inte varit för Lucas kalas och att Robin fyller 25, så hade jag nog bannemej dragit täcket över huvudet och sovit hela helgen. Mardrömmar har hållit mig vaken i natt. Drömmar om saker som hänt, saker jag inte vill påminnas om. Vaknade kallsvettig vid typ 1, vaken till typ halv 4, klev upp halv 5. Så ögonen bråkar med mig idag. En trött Mimmi, betyder oftast en väldigt fnissig men "trög" Mimmi. Huvudet hänger inte alls med. I morse körde en tjej emot rött (trodde jag, då det faktiskt hann bli grönt medan jag tittade bort!) och sen körde en annan bil in i sidan på våran (trots att den hade stopp plikt och var långt ifrån oss!) Bra där. Tur att inget av det faktiskt hände.. :)

Så, lite tända ljus på jobbet. Mysigt. Tyst och lugnt än så länge, men snart börjar dörren smälla, och fler och fler dyker upp till jobbet. Idag kryssade jag faktiskt i mitt namn till julfesten. Får väl se hur länge jag stannar, men en stund kan vara kul att gå.

Ha en bra dag och en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar