onsdag 14 november 2012

Onsdag

Sen typ i somras någon gång så har jag undvikit allt vad sjunga heter. Självförtroendet (som inte finns när det gäller min röst) försvann ut igenom fönstret och jag har endast låtit min röst höras i tomma lokaler på jobbet. Jag har långt ifrån en fantastisk röst, långt ifrån något som man kanske skulle vilja lyssna på i längden. Men ursch så underbart det är att faktiskt låta stämbanden sätta ton.

Diskret har jag lyssnat på någon jul-låt, bara för att. Om jag ger de lite tid i år, så kanske, men bara kanske, infinner sig julmystiken hos även mig. Även om jag längtar efter första advent, så är det inte för att julen närmar sig utan för att jag faktiskt vill byta gardiner... De nya "julgardinerna" som jag beställde ifrån Jotex, ligger kvar i påsen som de kom i. Likaså kuddfodral, filt med mera. Funderar på att fuska!? Varför inte redan sätta upp dem nu? det är ju faktiskt inga tomtar på dem! men, ja, det kanske är lite väl tidigt. eller?

Sömnlös natt. Låg och funderade. Skissade i huvudet. Vill få ordning på det sista i vardagsrummet just nu. Eftersom sovrummet skall vänta tills de andra är klart, så ja, då vill jag blir klar med de andra liksom. :)

Tv-bänken, vill så gärna byta ut den. Den är inte stabil någonstans, och känns inte alls lika tilltalande som den gjorde förr. Jag vill ha en tv-bänk som kommer upp ifrån golvet lite. Med tanke på dammallergin så skulle jag mer än gärna vilja kunna dammsuga under den, men samtidigt, i dagsläget står den på golvet helt och hållet, med andra ord, de kommer inte damm under den.. Men vill ha den som heter "Tobo" på Ikea. En vit sådan. Och sedan skall de inhandlas en hörnbokhylla ifrån "Billy", vitrindörrar. Funderar även på en sån där låg "Billy"-bokhylla istället för stegen jag har i hörnet vid fönstret. Mer förvaring helt enkelt.

En kopp te, lite "morgonmöte" med Anna och sen drar onsdagen igång.

God morgon kära vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar