tisdag 20 november 2012

Äääääntligen!

Äntligen! Jag ska till jobbet imorgon. Som jag längtat och kämpat för att bli frisk.. Kanske inte är på topp, men för frisk för att stanna hemma, enligt mina bestämmelser. Så imorgon går jag upp tjugo över 4 som vanligt och åker tillsammans med Ch till jobbet. Inget mer soffläge, eller se avsnitt efter avsnitt av Mc'Leods Daughters, även om det har varit underhållning i sig. Inne på.. 5? boxen nu tror jag. Bara tre kvar! Vad ska man göra sen? Börja kolla på boxen med Sex and the city kanske ;) men där har jag nog klivit över Ch's gräns. Även om han faktiskt följer, och till och med surar ibland för att jag kollat utan honom, så är Sex and the city alldeles för tjejigt för honom.

Hunnit med att beställa julklappar till storasyster, lillasyster, svägerskan Evelina med sambo, svärfar&svärmor, syskonbarnen Anton och Axel.. Typ ordnat till svägerskan Emelie. Med andra ord avklarat hälften. Resten får ta sin tid. Troligen vet jag redan vad gudbarnen Lucas och Joel skall få. Även mor min.. Sen svägerskan Jossan är en svår nöt att knäcka, även pappa med sambo. :P men det löser sig. En månad på mig ungefär!

Basli beter sig underligt. Kräks nästan varje dag nu. Dock bara vätska. Skumt! Kanske ska plocka upp telefonen och ringa veterinären imorgon?! Eller avvakta, fröken hönsmamma..

Glad i alla fall. Men trött! Tagit den där medicinen läkaren sist skrev ut i två nätter nu. Får väl villigt hålla med om att den hjälper. Sovit hela nätterna utan att vakna. Dock lite konstig i huvudet precis när jag vaknar, så beslutade mig för att hoppa över dem på jobb-dagar. Här hinns det inte med att må dåligt något mer. Och där med basta!

Dags att släcka de stora blå. Natti natti!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar