måndag 12 november 2012

Kvartstår..

Mitt eviga prat om sömnbrist kvarstår. Idag, en måndag, övertar tröttheten allt.. Ryggen vill inte alls vara min vän. Medicinen har jag ju helt struntat i och missat att boka massage i typ tre veckors tid nu. Men i eftermiddag, äntligen, är det dags. Inte en dag för sent. Vill bara att timmarna ska gå idag. Risken att jag somnar på massagebordet är VÄLDIGT stor.

Ch jobbar över måndag, tisdag, denna veckan också. En timme, men känns konstigt. Vanemänniska? Mjo, illa nog så är jag fast besatt av vanor. Men tack och lov för Johan som ställer upp och hämtar mig. 6-4 är inte min kropp redo för, inte just nu åtminstone. Plus att Basli är inne i en extremt "mammig" period igen, så bäst att åka hem och mysa med lillkillen.

Idag är det Lucas "riktiga" födelsedag. 4 år. Stolt över min vän Emma som gjort ett bra jobb med pojken. Enormt charmig och underbar pojk. Lite lill-gammal från och till, som bara gör honom ännu sötare. Grattis igen Lucas!

Igår fick jag träffa Anton och Axel, syskonbarnen. Solstrålen Anton och väldigt bestämda Axel. Två stjärnor! :) Mys pys! Anton bara ler. Mer nöjd bebis får man nog leta efter. Rullade runt på golvet, fort fort fort. Medan Basli fick passa sina öron, dessa vart stor intresse för. Men stolt hönsmamma såg på hur Basli snällt pussade på Antons små händer. Gärna pussas i ansiktet då han ännu inte lärt sig fullt ut att man inte gör så på bebisar. Men trots "sparkar" av Anton stod han snällt kvar och tittade nyfiket. Kanske även han kan lära sig att vara med barn!? :) Trots att han tror att alla vill leka. Gäller att passa honom lite, han tror ju att alla viftande händer betyder lek.

Sitter och funderar på julfesten, igen. Ny klänning? eller använda en som jag har i garderoben? den stora frågan just nu. Till helgen är de ett ännu större problem. Ingen aning vad man ska ha på sig på Ladies Night. Bläää! Kläder kläder kläder. Samma problem jämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar