fredag 30 november 2012

En dag i julens tecken..

Först började dagen  med "glögg under ljuskronan", en tradition som finns här på förvaltningen. En mysig tradition i all ära. Jag och Anna plockade dock med oss varsin kopp te istället. Ingen riktig glögg-drickare! Men morgon-teet passade fint in. Det var en enorm ljuskrona, så många ljus att jag inte gav mig in på att räkna dem. Den tändes med en lång "pinne", något som jag aldrig sett innan. Kanske egen tillverkad?! Vad vet jag.. Men det var verkligen vackert! Anna tog mig på en runda i lokalerna som jag inte tidigare sett. :)

Sedan placerade jag tillbaka på kontoret, idag är det en extremt kort dag för mig. Klockan 10 ungefär skall jag sluta och bege mig till läkaren. En utredning skall påbörjas och diskussion angående medicinering med mera. Beslutade mig för att åka hem efter de..

Ikväll är det julfest med jobbet.  Ingen aning vad man ska ha på sig. Ingen aning om man ska ens dricka något. Helt enkelt en rätt stort frågetecken angående kvällen. Vet inte ens vart vi skall vara då detta är en "hemlighet" för alla som inte varit med och planerat julfesten. Annorlunda minst sagt!

Så, en dag i julens tecken.. (just nu längtar jag mest till sängen tyvärr...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar