torsdag 8 november 2012

8 November

Väldigt lugnt och städat idag. De flesta på kontoret är på "Bransch-dagarna", så det är ganska så jätte tomt. Då får man gjort en hel del, men samtidigt ganska så trist. Tur att alla är tillbaka imorgon. ;)

Det talas väldigt mycket om den kommande julfesten i slutet av November. Självfallet vill man gå, men ja, kontrollfreaket i mig skriker efter information, det enda man vet är att vi ska träffas 17.00 på kontoret och i samlad trupp gå till planerat utrymme för mat, sång och tävlingar. Släppa på kontrollen lite? Mer än gärna.. En fredag, jag kommer somna klockan 9, helt utmattad, men en stund får man nog gaska upp sig. :) sägs vara ett minnesvärt tillfälle.

Till helgen är det nästa kalas, lilla älskade Lucas skall bli stor pojke. 4 år. :) ska pussa ihjäl honom och krama sönder Emma. Alldeles för länge sen man hade tillfälle att umgås med dem. Emma fyllde ju år för jätte länge sen men hennes present står på vårt köksbord och längtar efter henne. Ska bli kul att få ge henne den. Tror hon kommer bli överraskad.

Igår hämtades julgardiner med mera ut. Super fina, jätte nöjd. :) matchande kuddfodral och en härlig filt. En ny adventsljusstake eftersom den gamla har gått sönder i förvaringen på vinden. Sorgligt nog. Dock kvarstår problemet med ljusslingan till balkongen. Tidigare hade jag en sån med tunn sladd som gick dra in igenom dörren, det funkade utmärkt. Men nu, en tjock bamse sladd som inte alls gick med på att bli "klämd" i dörren. SNYFT! Jag blev så överlycklig när jag hittade en "ljusgardin" för ett okej pris. Förlängningssladd är att glömma, det funkade inte heller. Någon som har en lösning? Och nej, jag tänker inte göra hål i väggen som alla säger, trots att det är de man borde.

Idag är det precis en månad kvar till den 8:e December. Dagen då jag inte BARA är 23 utan går över till "hon är 24 år gammal". Då känns det inte lika okej att säga BARA.. För det låter fel med, bara 24. Helt enkelt. Jag börjar bli gammal!

Torsdag, en dag kvar till helg. Just nu behövs detta väääldigt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar