måndag 5 november 2012

Måndagstrött..

Efter en "fullspäckad" helg så har nu måndagströttheten kastat sig över mig. Trots lördagen i lugnets tecken så är jag helt slut. Lite snuvig? Slem i halsen? Konstigt.. Den här förkylningen tänker alltså inte slå ut utan tänker bråka med mig ett tag bara. Kommer och går som den vill!?

I eftermiddag har jag äntligen "lurat" iväg Ch till optikern tillsammans med Johan. Äntligen! Kanske hans huvudvärk ger med sig. Men älsklingen blev mindre glad när jag påminde honom om hans tid hos Synsam idag. Han är nästan värre än jag. Jag är inte värst vidare förtjust i optikern. Var väl därför jag gav upp hoppet om linser, det här med ögon är väldigt "läskigt". Ingen som ska pilla i mina ögon, inte ens jag själv. Då får man stå ut med en bit metall i ansiktet..

På tal om det, borde nog försöka boka en tid hos Aroma Spa för en massage snart igen. Ursch vad min rygg bråkar. Axlarna känns som spända fiolsträngar.. Varför ska det behöva vara så dyrt för? Tycker att de kunde varit liiiite billigare så man kunde gått en gång i veckan. Men då får jag nog börja äta nudlar. (och det tycker jag inte ens är gott, attans också!)

Snart dags för lunch. På något sätt så har den här dagen ändå lyckats springa iväg rätt så fort.. Rätt tacksamt när man har många bollar i luften.

Rätt lättad över att jag lagade så mycket mat igår att de enda jag behöver göra ikväll är att koka pasta. Så helt enkelt, planen blir en lång varm dusch, myskläder, pussas med Basli och försöka hitta lite julklappar. (ja, det är faktiskt dags nu!)

Hoppas på en bra vecka!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar