fredag 23 november 2012

Hustomte?

Känner mig som någon slags hustomte eller något liknande när jag smyger runt i mitt eget hem. Klockan har slagit ett. Jag har varit vaken, och då menar jag klarvaken i en timme. Kan inte somna om av många olika anledningar. En av dem är att Basli drömmer och ligger och piper, och Ch ligger och ja, smaskar och mumlar om något.

Ska koka mig lite varm mjölk och honung och sedan bädda ner mig i soffan..

Trodde faktiskt att de sömnlösa nätterna hade gett med sig.

Imorgon, eller ja, tydligen blir det idag, ska min mor hämta mig ifrån jobbet. Ska försöka stanna till på Knalleland och införskaffa mig ett par bättre skor att gå i, snygga stövlar men med lite mindre klack inför Göteborgs utbildningen. Kommer bli en del promenader så mina älskade högklackade skor får nog stanna hemma. En runda till bland kullerstenen med högklackat tänker jag inte ge mig in på!

Måste försöka bli trött på något vis. Försöka med tricket att sätta på en film på tv:n kanske? Sist somnade jag ju ifrån två filmer på ett kick. Såg några minuter i början och vaknade när de var slut. Brukar funka.. Konstigt med tanke på att jag förr i tiden inte kunde somna om de fanns minsta ljud. Idag somnar jag helst med mitt "regn-och-åskväder" på hög volym.

Dröm sött! Nu är det fredag..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar