fredag 9 november 2012

En bild på mig från förra året och nu. Hur har jag och mitt liv förändrats?


År 2011


Ett år då det hände en hel del.. Detta kort togs någon gång i maj har jag för mig.. Robin, jag och mamma var vid Gumbofallet och skulle ta lite kort. Mor-och-dotter kort faktiskt. Blev många fina. :)

2011 blev året för en ny start för mig. Jag började om på nytt med allt. Tog tag i mitt liv, skulle jag vilja påstå. I början av året var jag singel, levde mitt liv, studerade, planerade och drömde om framtiden. Köpte min första Peugeot, 206:an. Flyttade ifrån en 1:a till en 2:a, dock i samma hus, så ingen stor flytt.

Tänkte radda upp, månad för månad om det var något som hände, mest för min egen skull. Någon gång kanske man går tillbaka och kikar och kan vara kul att minnas. :)

Januari
- Köpte bil, 206:an :)

 Februari
- Doris Dojjan Andreasson, blev Doris Bodin, och flyttade till Skene för att bli utekatt. Tungt beslut som visade sig vara ett av de bästa någonsin. Min mysis blev en jakt galen modig kissekatt. :)
- Min älskade Backie, hunden som vann mitt hjärta, som gav mig så mycket glädje, somnade in efter ett bråk med de andra hundarna hemma hos ägaren när han inte var hemma.. <3

Mars
- Började arbeta som kanslist på Boda Vårdcentral.
- Fortsatte utbildningen med inriktning personal och administration

April
Lärde känna en granne, vid namn Dennie.

Maj
- Köpte min första systemkamera.

Juni
- Lillasyster Bella Bus tog studenten! :)
- Fick besked att jag skulle flytta till en större lägenhet.

Juli
- Flyttade ifrån ettan till tvåan.
- Inofficiellt blev jag och Ch ett par. <3

Augusti
- Åkte ambulans för första gången efter andnigsproblem ett bra tag
- Officiellt, Ch och jag är tillsammans! 
- Basil Mouse kom in i mitt liv. Min första egna hund. Min älskade "bebis".
4 Augusti 2011 blev jag stolt hundägare till min Basli Bus.
- Mor & Kaj gifte sig den 13:e vid Gumbo fallet. 
- Jag sjöng för publik första gången någonsin. 
- Ch fyllde år och hade kalas tillsammans med sin syster Jossan.

September
- Planerade inför köp av lägenheten & framtida renovering.

Oktober
- Blev sambo. :)
- Träffade min själsfrände och bästaste bästa vän Emma Klasson,
och mitt numera älskade gudbarn Lucas.

November
- Ch och jag köpte vår första gemensamma bostad.
- Min syster son och underbara gudbarn Axel blev 2 år. 
- Emma och jag rockade loss på Grand Hotell i Borås och Kinna Krog som fotografer.


December
- 24:e blev en dag jag alltid kommer minnas, år efter år. Inte bara för att det är julafton, utanför att det är den dagen då Ch stod på knä på köksgolvet och satte en ring på mitt finger. 24 December 2011 förlovade vi oss. <3


År 2012


Året då allt tog fart. Renovering, kärleken, studier och jobb..

Januari
- Jag öppnade bloggen, en nytt kapitel. 
 - Basli blev 1 år enligt papperna.
- Vi började med renoveringen av köket. (typ!)

Februari
Ch blev av med sin "oskuld" hos frisören. ;)
- Skaffade mig en navelpiercing.
- Halvårsdag. <3

Mars
- Avslutade mina studier den 16:e.
- Började jobba som hyresassistent via Söder Co. den 19:e

April
- Fick åka akut med Basli till Blå Stjärna efter en måltid han inte skulle ha ätit. Ursch! En av de mest skrämmande händelserna i mitt liv tror jag. Gud, va rädd jag var..
- Fotograferade på Valborg i Björketorps bygdegård när Sixpack hade spelning.
- Jag badade min iPhone i handfatet. ;)
- Syskonbarnet Anton föddes den 12:e.

Maj
.- Shan "the man" Atci besökte Borås. Middag på Oliven sen show. :)
- Målade hallen.
- Klippte av mig mitt långa hår.
- Började spackla och måla vardagsrummet.

Juni
- Köpte vår nya soffa.
- Svägerskan Jossan tog studenten
- Gudsonen Joel föddes!

Juli
- Köpte "namn"-ringarna till oss själva i 1-års present.
- Upptäckte vattenläckan i köket. (första dagen på semestern)

Augusti 
- Inhandlade nytt objektiv och blixt till kameran.
- Var på Bröllop i Länghem.
- Blev fastanställd på kommunen.
- Ch fyllde år och fick en akustisk bas av mig. 
- Prövade en detox-kur!
- Fotograferade på Kinna Krog.

September
- Efter många om och men fick jag mitt turkos kakel i köket.
- Födelsedagsmiddag på Hamnrestaurangen i Träslöv.
- Åkte på en släng av balansnervsinflammation.. (igen!!!)
- Besökte Liseberg tillsammans med Emma och barnen (medan Jonte & Ch såg på en show)

Oktober
- Vi fick ett köksgolv!!
- Prövade min första massage. :)
- Mini-semester i Espevik.

November
- Fick ett hallgolv.
- Axel blev 3 år.
- Lucas fyllde 4.

Sen... framtid helt enkelt.
- 17 November är det Ladies Night tillsammans med Emma.

December
- Skall helt plötsligt fylla 24..

1 kommentar: