onsdag 1 augusti 2012

Vattenläcka..

Försöker varva ner, hoppas på det bästa, önskar oss all lycka i det som hänt. För andra kan det här möjligen vara små potatis, vad vet jag, men för mig är det hela världen.

Första semesterdagen. Nöjd, rätt avslappnad. Köpt en flaska bubbel dagen till ära. Precis när jag gottat ner mig som mest i soffan så knackar det på dörren. En kille ifrån Borås Rörinstallation plus grannen under kollar förnämt in i lägenheten med tanke på en hund som förtvivlat försöker försvara sitt hem.

Jag kunde aldrig anat att det var olyckan som knackade på dörren. Vattenläcka. Grannens tak ser ut som ett "konstverk" med vit bakgrund och bruna blommor (läs fläckar)..

Den jävla, ursäkta ordvalet, men den förbannade diskmaskinen som verkligen står högst på min lista till saker jag vill ge mig på med en slägga! Den har läckt. Troligen länge vad jag kan se.

Panik, rädsla, skräckslagen, ångest, vad mer? Jo, tårar i massor massor. Pappa fick ta den första smällen. Grät och grät. Fann knappt orden. Tusen tack för världens bästa pappa.

Sen, mitt i all skit går de upp ett ljus. Det finns en person jag känner som verkligen kan allt känns det som ibland. Anna!! Min kära kollega och vän Anna. Lugnet själv fick hon mig till att göra en lista. Sög åt mig varje ord. Antecknade frenetiskt!! Tack världens bästa Anna!

Och inte att förglömma, Emma, som än en gång, ställde upp och tröstade i allt elände. Tack min underbaraste bästa vän! <3

Middagen på lördag är inställd.. Vägrar laga mat i mitt kök som det är nu. Förhoppnings finner vi ork till att åka till Kinna istället. Ge oss styrka!!!

Så, imorgon. Upp tidigt. Ch bad mig låta de va. Men tvätten måste bli gjord. Han bad mig placera mig själv i soffan och slappna av. Men jag kommer krypa ur skinnet om jag inte får göra något.

Förutom tvätten, som är prio två kommer telefonen gå varm. Försäkringsbolag, jurister, föreningens förvaltare, med mera med mera skall ringas. Gäller att ladda telefonen. Får la ta med papper och penna, hund med leksak till tvättstugan och sitta där nere. Av gammal vana kan de va rätt gott.

På tal om batteri. De dör snart här på telefonen. Uppdaterar och informerar mer imorgon!

God natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar