tisdag 28 augusti 2012

Det bästa som hänt mig..

Häromdagen låg jag hemma i soffan och kikade på film.. Det blev "The Game Plan" med Dwayne Johnson. En av mina nya favoriter. Han kan inte bara spela hård och tuff utan har en otrolig mjuk och fin sida. Älskade honom i bland annat Fast 5 också. (där, kankse inte lika mjuk.. men ändå!)

I alla fall, i filmen så frågar hans dotter honom, "vad är det bästa som hänt dig?" och denna fråga fick mig att fundera. Vad är det bästa som hänt mig? Ibland kan det vara svårt att definera. Jag vet många saker som gjort mitt liv så mycket mer fantastiskt. Personer som kommit, kanske gått igenom, men de flesta har ändå gjort någon slags förändring hos mig. I huvudet eller ja, mitt tankesätt oftast.

Kan inte nämna alla. Skämtosido. Jag suger ju åt mig som en svamp när det gäller nya sätt att tänka på. En person som verkligen förändrat mitt sätt att se på livet är psykriatikern. En kvinna som både är viljestark och klok i mina ögon. Jo, det är hennes jobb att lyssna. Men vissa sköter sitt jobb bättre än andra och hon är verkligen rätt person på rätt plats. Hon lyssnar på vad jag säger, tänker på det en stund, kommer med förslag och alternativ. Som igår, hon lyssnade verkligen, förstod omedelbart vad jag menade.. Tänk om hon kommit in tidigare i mitt liv!?

Åter igen, kanske uttjatat, men Emma. Vissa stunder tror jag att hon var en ängel sänd ifrån ovan, satt på jorden för att göra mitt liv så, ja, mycket rikare. Egentligen tror jag aldrig att jag förstod hur vi hamnade vid spisen i mitt kök med varsin kopp kaffe. Vissa stunder kan man tro att vi är en person. Vi pratar, gestikulerar och beter oss på samma sätt. Tänker likadant, känner likadant. Jag vet att vad det än är, om det så är glädje, sorg, ilska, så finns hon alltid där med tröstande ord, stöttar, ställer upp till tusen, trots att allt kanske inte är så lätt jämt. Så tack, igen, och igen, Emma, min kära vän att du alltid finns där! Och tack för dina underbara barn. Lucas som framförallt vann mitt hjärta. Barnet med ögon som jag bara drunknar i  och inte kan säga nej till. Som jag skulle vilja ge hela världen. Och Joel, lille Joel.. Underbara barn!

Det bästa som hänt mig.. Som sagt, enligt mig inte riktigt lätt att peka ut. Kan vara att jag är rädd för att såra någon. Kan vara för att jag faktiskt inte vet. Eller så har inte det bästa hänt än? You never know...

Ch.. Självklart, min älskade Christopher. Han är min stjärna i mörket. Min sol på dagen och min stora stöttepelare. Han är förstående, omtänksam och väldigt beskyddande, ibland lite för mycket kanske. ;) haha. Kärleksfull, och det händer faktiskt att han är väldigt romantisk. Han kan när han vill liksom. Framförallt, så är det jag som glömmer bort alla småsaker han gör. Allt han gör som jag ibland kanske tar förgivet... Pinsamt nog. Det jag syftar på är allt ifrån att gå och hämta ett glas vatten till mig på kvällen när jag krypit ner under täcket och myst ner mig och helt enkelt glömt ta medicinerna. Han kommer ihåg astma medicinen, när jag som gott som alltid glömmer den. Han tar helt enkelt emot mig när jag faller. Han fyller i sprickorna och ser till att jag inte fallerar när saker och ting är extra jobbiga. Fantastiska människa..

Basil Mouse, min bebis. (egentligen hund, men ja, jag har ingen annan bebis så!) Jag skulle kunna tro att du är bland det bästa som hänt mig. Eller tro, jag är säker. För du, du kom verkligen som en räddande ängel. Jag vet vem det var som skickade dig. Samma person som för en-två veckor sen såg till att jag fick fast jobb. Löjligt men sanningen är den att jag tror på ett "liv" efter detta. Tror att vissa personer stannar kvar lite extra och ser till att ta hand om oss. Basli räddade mitt liv.. När saker och ting höll på att krackelera som kom du med pussar, kärlek och älskar mig oförutsättningslöst..

"Att vi står här, det betyder allt.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar