fredag 10 augusti 2012

Sista semesterdagen

Snart dags att packa in oss i bilen och åka emot "ödemarken". Med andra ord Skephult. Min pappas sambo skall firas lite tidigare i år, med anledning till att de åker till Grekland imorgon. :) Så lite mat, träffa familjen och pussa på syskonbarnen.

Den nya mattan kom idag. Tack och lov, för den förra var på väg ut igår. Allergin gillar inte ryamattor, inte ett dugg. Så nu är en sak avklarad. Tyvärr har vi fortfarande inte hört något ifrån Riksbyggen. Sega människor! Att det ska vara så svårt att plocka upp telefonen och meddela oss vad som händer, eller kortfattat, vad det är som INTE händer.

Det går riktigt bra med detox kuren. Dock har jag väl fuskat lite. Inte varit helt duktig, men lite måste man unna sig. Men helt enkelt, den verkar funka. Glädjer mig att jag inte blivit dålig av den som många har varnat mig för..

Förutom vattenläckan och allt där till är vi inne på sista semesterdagen. En vecka har gått och även om det känns som om vi inte gjort någonting så har vi i och för sig kanske inte gjort sådär över mycket, men vi har fått vila ut. Sova. Umgås med vänner och hittat på en del skojsiga saker. Som det ser ut så kommer jag behöva ta lite ledigt i Oktober, på grund av att Robin ska åka till typ Hongkong eller vad det var, och Basli blir själv lite för mycket. Eller så blir det halvdagar? Vi får se..

Mycket snurrar i huvudet. Många saker som jag skulle vilja få ner i ord. Få dela med mig av, få en chans att få ett annat perspektiv. Men det är bäst man passar sig. Man får ju annars bita i det sura äpplet när folk lägger sig i lite för mycket. Önskar bara att jag visste att allt kommer bli bra, för just nu känns det inte som de...

You never know..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar