onsdag 29 augusti 2012

Vovve litens kläder.

Om man kollade på mig och inte på vädret idag så skulle man kunna tro att vi snart går in i istid. Tjock halsduk, stor och tjock stickad kofta. Mysigt.. För en gångs skull gillar jag hösten. Inte riktigt kunnat/hunnit njuta av den lilla sommaren som vart, så nu satsar jag på mysiga höst kläder, snygga skor med klack och halsdukar&sjalar i massor.

Även Basli börjar tala om att det är kallare. Mysdressen kommer fram allt oftare. Han vill inte gå ut, utan står i portdörren och totalt blånekar att gå ut. Ögonen idiotförklarar en när man försöker muta med honom ut för att åtminstone göra behoven. Men regn, ursch! Kyla.. Inte direkt favoriten.

Suttit och kikat på lite nya kläder. Det är fanimej dyrare att handla till Basli än mig själv. Men nu har jag skaffat mig en hund som fryser vid minsta lilla kyla så då får jag stå mitt kast. :P    Tyvärr har han ju växt ur typ 90 % av kläderna han fick förra året.. Han skulle ju inte växa mer!?

Poshpooches, absolut den bästa servicen. Speciellt när man är osäker när det gäller storlekar. Denna butik tar servicen ett steg längre. Så, som vanligt villa jag "gynna" sådant bemötande. Så hela jäkla paketet skall beställas därifrån. Hösttröjor, myskläder, vinterjacka med mera. En ny säng kanske? haha. Min bortskämda lilla bus vovve.

Igår var det nästan nära att vi blev ett fjärde i familjen. Ch och jag förälskade oss i en liten vovve. Drömmen är ju att skaffa en kompis till Basli. :) framtids projekt. Inte riktigt läga just nu. Men det hade varit underbart mysigt.

(Men ursch vad dyrt det skulle bli om jag hittar EN TILL bushund som fryser som Basli.. i det fallet får de se till att de kan använda samma storlek, eller att den nya hunden kan använda Baslis gamla kläder..)

Kanske borde ta och sälja hans gamla kläder på tradera. Vissa jackor med mera är ju knappt använda. Andra borde nog slängas?

Dessa har jag skickat iväg för en prisförfrågan i alla fall till Poshpooshes. Skall absolut inte köpa allt. ÄVEN OM JAG VILL! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar