söndag 23 december 2012

Uppesittarkväll..

Sitter med älsklingen, som har lagt en arm om mig. Tryggt lutar jag mig emot honom och försöker andas ut. Julkänsla?! Nej.. Julångest. Med andra ord, den vanliga känslan, för min del.

Mimmi lilla.. Jag vill verkligen se fram emot morgondagen. Vill verkligen längta, känna känslan som jag hade på yngre år. När jag väckte min lillasyster alldeles för tidigt och släpade med henne till vardagsrummet där vi tände granen, satt och kollade på julklapparna och fnittrade och längtade precis som barn gör.

Jag vill vill vill.

Imorgon ska jag fira jul på massor av ställen. Alla i Marks kommun eftersom det är där familjen bor. Ch åker tidigt medan jag och Basli ska ta en sovmorgon och andas. Basli kommer få en lång dag. Ska bli spännande och se hur han hanterar julen det här året. Bättre än sist, det är jag säker på. Min kille har ju blivit väldigt annorlunda, bebisen har lugnat sig betydligt.

Bingolotto ikväll, på tal om annat. Johan spelar på typ 3 lotter, jag och Ch har varsin. Robin dök in också, men utan lott. Så nu sitter jag och lyssnar på diskussioner om trådlösa julgransbelysningar och något om Finland.

Så, imorgon är det julafton. Av tradition så verkar denna dag återkomma varje år. ;) dock har jag ju bestämt mig för att förändra julen för mig rejält nästa år. Det kommer ske stora ändringar för att försöka underlätta min stress och ångest. Sätter ner foten, en gång för alla.

Kräk kräk kräk. Ursch va jobbig jag är. Jag måste sluta klaga. Så, jag lovar. Så fort julen är över ska jag sluta. Promise!!

Men det finns en bra sak med morgondagen som ska firas. Det tar vi imorgon.

God jul på er kära vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar