söndag 23 december 2012

På mitt egna lilla vis...

Igår var de muffins, idag är det clementiner och pepparkakor. Frukost på mitt egna konstiga vis. Minst sagt.

Lördags kvällen spenderades med både nya och gamla vänner. Mina gamla fåtöljer fick bäras ner för att alla skulle få plats. Det blev väldigt varmt i vårt lilla vardagsrum men ursch så mysigt.

Anna och Martin. Lena. Johan. Robin. Och så vi tre som bor här såklart. Basli lekte rövare och gav oss alla ett gott skratt när han sprang varv efter varv runt bordet och upp i soffan och ner på golvet igen. :) han är lite som en treåring ibland.. En clown som måste ha uppmärksamhet. Min underbara lilla kille. <3

Det blev en skräckfilm, och en sån där seriös vapen film. Alternativ ett var mer min typ, men måste ändå säga att vapen filmen var inte alls dålig.

Jag trivs med att bjuda hem folk och bara umgås. Kravet var myskläder så det var väldigt avslappnat alltihop. Till och med lilla Mimmi klarade en kväll utan smink bland människor. Heja mig! Ett steg i rätt riktning. Måste öva på det. Har ju alltid fått väldigt mycket komplimanger för min rena och fina hud i ansiktet. Det är väl egentligen synd att täcka över den med kemikalier (med andra ord foundation och så visste). Men en vana, en trygghet, kan vara svår att bryta.

Dagen innan dopparedagen. Jag skulle gärna velat att det var några dagar kvar. Ingen julkänsla. Kanske kan lyckad uppbringa de när jag slår in de sista julklapparna idag?! Hoppas på de.

Trött. Men kan inte sova. Ögonen vill gå igen men kroppen har ingen ro. Tack och lov för Netflix och ViaPlay. Min räddning..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar