söndag 16 december 2012

Underbara Ch.

Ibland lyckas han förvåna mig. Inte för att han är speciellt bråkig av sig när det gäller städning och hushållsarbete i vanliga fall men idag slog han rekord.

Jag satt där med datorn i knät. En trött Mimmi. Vaknat vid 4 som vanligt och tröttheten hann i kapp vid sisådär 12 typ.

"Ska du sitta där eller har du tänkt göra något?" Först tog jag de som en pik, att jag var tråkig eller lat, eller liknande. Men när jag satt som en gapande fågelunge så fortsatte Ch utan att vänta på svar. "Då gör vi en deal, du lovar att sitta där tills jag är klar. Okej?" Förvirrat frågade jag vad han skulle hitta på. De stod städning på hans schema tydligen och jag skulle bara sitta still och låta honom ta hand om det. Åter, gapande fågelunge. Men tog tacksamt emot förslaget och sjönk ner ännu längre i soffan.

Efter en och en halvtimma så slängde min älskade Ch sig bredvid mig i soffan och jag andades in doften av nystädat. Vilken känsla! Vilken kille jag har! :)

Han är så fantastisk. Vet inte varför detta "plötsliga" engagemang men hoppas på att han kan dela med sig av de. För medan han tar hand om de hem vi faktiskt har, så sitter jag och planerar de hem jag vill att de ska bli. Jag måste nog ta ett steg tillbaka. I alla fall till efter nyår.

Sen jäklar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar