torsdag 6 december 2012

Avreagera mig, förklaring på gårdagen..

För att ge en förklaring till mitt lilla utbrott igår. Riksbyggen, föreningen, styrelsen, eller vilka det nu är man ska skylla på, dem är helt hopplösa. Något aggregat gick ju sönder för över en månad sen typ, men inget händer. Igår fick vi reda på att "Grumpy Petter" att föreningen inte har råd att köpa något nytt och håller på att försöka hitta något sätt att lösa det på.. Som jag sagt tusen gånger innan, både till kundtjänst och till förvaltaren, höj allas hyra så vi har råd att ha en fungerade förening!? Hur svårt kan de va. Tror att fler än jag betalar någon hundralapp mer i hyra och kan lita på att föreningen sköter husen. För i dagsläget fungerar ingenting.

Enligt avstämningen (eller vad de nu heter, står still i huvudet) så går föreningen redan innan det här hände nästan back. 2015 skall två tvättmaskiner bytas ut, det är allt vad som finns, två maskiner och dessa krånglar redan nu, och är till åren komna. Men nej nej. Här är vi livrädda för att höja hyran mer än med kanske 20 kr hit och dit per år. Slå till "stort" och se till att allting fungerar. Se till att vi kan få värme i våra lägenheter. Ett förbannat bredband via stadsnätet och Tele2, de hade ni råd att införskaffa? Men vad jag hört så är det typ ingen som använder det? Grattis! Bra investering.

Ena dagen har vi 11-14 grader och får sätta igång el-spisen för att inte bli små isbitar, nästa dag har vi 28 grader och får mitt i vintern öppna fönster för att inte svettas bort. Något förbannat mellanting måste finnas?

Lämna över föreningens ekonomi till någon som kan, och framför allt VILL förvalta vår förening ekonomiska. Det finns garanterat en lösning på problemet.

Att "Grumpy Petter" (han heter inte så, som ni säkert förstår!) är sjukt otrevlig och inte lyssnar på vad man säger utan svarar goddag yxskaft och helt enkelt inte går att konversera med, det gör problemet liiiiite värre. Idag ska jag försöka ta mig en stund och ringa upp förvaltaren av husen och se till att han MÅSTE lyssna. Man köper inte en lägenhet i en förening för att sitta i telefon och göra felanmälan hela tiden. Snart kan jag namnet på alla som sitter på kundtjänsten hos Riksbyggen.

Kanske ska göra som vissa andra gör, ringa tidningen och ställa till lite rabalder, då kanske det händer något?! (och nej, det har jag inte tänkt göra.. så långt tänker jag inte gå med det här!) Men hade varit lite kul att se om något hände!!?

Fick namnet på chefen för Borås kontoret igår av lilla hus tomten "Grumpy Petter". Funderar på att slå honom en pling. Vet han vad som försiggår? Blä. Mimmi börjar bete sig som en tjurig tant. En riktig viktigpetter och grinollle. Men det har hänt lite för mycket, krånglat ganska så väldigt mycket, så tänker inte se genom några fingrar.

Tog Riksbyggen 3 månader att lägga in ett golv. Grattis! Ska det ta till våren nu då innan de kan få aggregatet att fungera? När vi inte behöver värmen på samma vis längre? Kanske ska be alla i huset att skicka elräkningen till föreningen? Så får vi se hur kul dom tycker det är att stå för värmen via elnätet.

Att sedan sätta in en funktion hos en partisk person i huset, med andra ord farbrorn som är medlem i styrelsen, som säger sig inte ha några problem med värmen? 21 grader hade han, grattis till honom. Hade gärna tagit den värmen. Kan vara dumt att sätta in en sån funktion hos någon i huset som är OPARTISK? Ja, herre gudars..

Så, nu har jag avreagerat mig och står för de, varenda ord är direkt ifrån hjärtat. Blä på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar