söndag 30 december 2012

Musiklagret.

Sista söndagen för det här året. Imorgon är det nyårsafton, konstigt nog lockar inte ens den dagen mig!?

Krasslig. Haft låg men ändå irriterande feber. Förkyld. Slem i halsen. Rösten är inte alls på min sida. Jag var ju nyss sjuk?? Trodde inte man kunde åka på samma förbannade förkylning så snabbt inpå? Men ack va fel jag hade. Ch är inte heller i det friskaste laget. Så vi tar det lilla lugna just nu.

Igår förmiddag tog vi bilen till Musiklagret. Det var dags att sätta "proffsen" på prov. Trodde jag skulle känna mig som en jobbig och krävande kund, men såg nästan ut som de tyckte de va lite skoj. Kanske för att jag kom med "annorlunda" önskemål/krav, något att sätta tänderna i.

Min önskan är en vit akustisk gitarr, stålsträngar, inte allt för stor, vänsterhänt, och inte asymmetrisk.. Enligt mig borde de inte va så komplicerat. Men där har jag väldigt väldigt, VÄLDIGT fel tror jag. Vit är ovanlig, en vit? vänsterhänt? Haha. Jag är inte dålig jag, och inte mina krav heller för den delen.

Förresten, så kör jag på ännu en natt där jag vaknar klarvaken vid typ 1-2...

Igår fick Ch känna sin puls lite. Hemska jag. Dock sov jag så visste inte alls vad jag gjorde. Men tydligen hittade Ch mig i soffan i en stil som bara jag och Basli kan hantera. "Avbruten nacke"-ställningen. Det menas att man ligger verkligen i helt fel, jätte konstig, rätt farlig ställning med huvudet. Ser ut som man brutit nacken helt enkelt. Plus att jag hade varit helt genomblöt av svett. Förbannat också... Troligen var de sist nämnda för att jag glömde ta medicinen i förrgår!? Stackars älsklingen, han har de inte lätt. Både en knäpp sambo och även en galen hund. :P

Sängen? Soffan? Smörgås? Flingor med mjölk? Film? Bok? Stora frågor att lösa.

Sov gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar