onsdag 5 december 2012

Minskar jobbstress. :)

Tänder lite ljus. Sätter faktiskt på lite julmusik. Svarar på lite mail och försöker planera dagen.. Ögonen vill inte desamma som jag, kroppen är ovanligt ond emot mig. Armarna känns som kokt spagetti, fast mer åt det tyngre hållet, fast helt orklösa. Sängen såg väldigt lockande ut idag när jag drog fram Basli ur täcket och skulle sätta på honom en tröja innan jag överlämnade honom till Robins lägenhet..

Igår hittade jag en fascinerade tidningsartikel angående hundar på jobbet. Vet att det är på grund av allergier och så vidare som det är strängt med hundar på jobbet, i alla fall inom det kommunala. Men självklart fick det lite bus i kroppen på mig. Drömmen hade ju varit att slippa lämna ifrån sig min andra hälft varenda morgon och istället låta honom ligga och sova här hos mig på kontoret. Busa lite med honom. Låta honom ligga i knät samtidigt som jag skriver nya kontrakt eller konterar fakturor. Hade inte det varit heeeelt underbart? Självklart. Men respekterar och accepterar chefernas beslut och förstår fullständigt anledningen. Men drömma kan man ju få göra i alla fall. ;)

Slänger in tidningsartikeln.


Så, nu har jag blivit varm igen. Händerna har tinat och det är dags att ta tag i dagens "att-göra-lista".
Ha en mysig lill-lördag mitt bland all snö och den här hemska kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar