tisdag 25 december 2012

Överlevare.

Julafton i all äta. I survived! ;) "sista riktiga julen". Nästa år ska jag försöka åka bort, hoppas min kära fästman följer med mig. En solstol långt bort ifrån snö och stress. Nästa jul skall allt bli annorlunda. Hoppas jag! :)

Men måste ändå säga att mysfaktorn var hög när man såg glädjen i Axels ögon. Vilken känsla! Varm i hela kroppen. Att han inte vågade fram till tomten är för mig en del av charmen. Kanske får att jag själv var lika rädd. Är än idag, men av anledningen att jag har fobi för "masker". Allt från Halloween masker till just tomtemasken. Går kalla kårar i ryggraden.

Lite julafton idag med. Men med mat som jag faktiskt äter. :P

Kaj, mammas man, fyllde 53? idag. Så lite kalas. Revbensspjäll och hembakat bröd. Smaskens! Och i present av oss fick han en "luftgitarr". Skämtosido! Dem som känner honom vet..

I julklapp har vi fått allt ifrån presentkort på IKEA och Ge-Kås till jätte fina muggar och fotoram. Idag fick vi en julklapp av mor och Kaj, en ny "Hugo" till Ch's stora förtret. ;) haha! Nej, han blev sannerligen lika glad som jag för en ny dammsugare. Det var liksom dags för de.

Nu, juldagen, på väg hem för att hoppa i myskläder. Jag planerar att plocka fram datorn och fortsätta mitt letande efter en VIT vänsterhänt akustisk gitarr. Inte alls för att vara krånglig. Men har jag bestämt mig så har jag, och ska fröken Mimmi lära sig spela gitarr så ska de va på en väldigt vit sådan.

Så, än en gång. God jul och god fortsättning, nu går vi emot ljusare tider.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar