fredag 14 december 2012

Fy på er RB!

Fullkomligt kokar inombords. Tur att jag inte tänkt på de tidigare under veckan. Men nu när man är uppe på benen lite så intresserade jag mig för temperaturen inne och ute. Visade sig att vi fortfarande bara har 15 grader i lägenheten. Är det bara jag som är gnällig? Eller är de fullkomligt galet att man ska behöva klä på sig raggsockar och dubbla tröjor i sitt eget hem. Nej, jag väljer faktiskt att inte ge mig nu.

För tillfället delar jag platsen framför el-spisen med Basli. Stackarn lämnar knappt platsen för att han fryser så. Jag lider verkligen med honom. Men även med mig själv. Herre Gud! Lätt att bli frisk i den här kylan?!

Mailade till förvaltaren. Har jag inte hört något om en timme eller två så ringer jag upp. I den här kylan tänker jag inte gå i en hel helg. Speciellt inte när Ch och jag sagt att vi ska verkligen se till att rå om varandra och ta de lugnt hemma eftersom båda är lite krassliga.

Fy på er Riksbyggen..

Bevis, två bilder. Den ena är ifrån häromdagen när de va 15 minus, och den andra är ifrån idag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar