fredag 21 december 2012

Fick en födelsedags present..

Några dagar försent kanske. Men leveranstiden var längre än väntat vad jag förstått.

Men det var värt att vänta på!

Nu är jag en lycklig ägare även en Snoozer. Och vad är nu detta då? Jo, det är en 3-1 sak. En säng, en väska men framförallt en bilstol till min lilla Basli bus. Den är verkligen såååå fin! Så glad! Tusen tack Robin, vännen min.

Så ikväll skall denna placeras i bilen. Basli har redan prövat och verkade inte allt för missnöjd. Förvirrad möjligen.

Det bästa med den här så kallade bilstolen är att hunden kommer upp och kan se ut. Nästa är att han sitter i en liten "låda" med ett bälte som ska fästas i selen.

Vet att många kommer troligen tycka att jag är barnslig? Överdriven? Ja, name it! Men det här handlar endast om säkerhet och trygghet för både mig och Ch men självklart Basli.

Varför inte en bur? Jo, den som vet Baslis långa bakgrund, kan kanske lägga ihop ett och ett. Men det är nämligen så att min kille är livrädd för burar. Han vill inte va i närheten av dem. Så bur?! Nej tack! Även om jag vet att det är de absolut säkraste alternativet.

Men när de finns annat att välja på... Då är de bättre att göra de! Punkt slut. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar