torsdag 14 mars 2013

Utvecklingsdag..

Då bär det av bort till Pulsen för en utvecklingsdag med jobbet. Det var just den dagen jag började jobba förra året. Utvecklingsdagen var min första dag på jobbet. Först skrev jag kontrakt tillsammans med min chef borta på Söder & co. sen tog vi min bil bort till konferensanläggningen Pulsen. Minns hur nervös jag var.
Om 5 dagar, den 19:e, så har jag jobbat här i exakt ett år. Ett år på mitt älskade jobb. Man kanske skulle fira det? Jag menar, jag pluggade på distans i två år, och hamnade tack vare mina studier på mitt drömjobb. Vad mer kan man önska sig? (troligen att inte få en kronisk sjukdom som förstör allt, men nu handlar detta inte om de idag..)

Jag är en lyckans ost. I dagens samhälle är de inte lätt att få jobb, absolut inte fast jobb. Men här sitter jag och "skryter" om vilken tur jag har haft. Och förlåt, de tänker jag faktiskt inte be om ursäkt för. Jag är stolt över mig själv. Jag kämpade i två år med mina studier. Jag stod på egna ben. Jag hade tur. Men det är jag jäklans glad över. 

Så, idag tänker jag njuta. För idag är jag inte ny utan en i gänget..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar