fredag 22 mars 2013

TGIF?

Första gången jag hörde det uttrycket det var typ för någon månad sen. Verkade som jag suttit inlåst i någon källare och totalt missat detta "självklara" socialt accepterade uttrycket. Thank God it's Friday? Mmm. Det är väl alltid skönt med fredag, vet inte om det är min favorit veckodag men jag kan heller inte svara på vilken annan dag som skulle kunna vara min favorit, så vi kör på fredagar. ;)

Mätt på morgonens mediciner, sitter och dricker ett glas med multivitamin, sån där brustablett i vatten. Allt för att hjälpa kroppen att komma igång. Även om det är vid den här tiden, 5-6 som jag börjar min "mest" vakna tid på dygnet så behöver kroppen en skjuts ändå.

Lilla mysiga sömntutan Basli gjorde något som fick mig att skratta nu på morgonen. Han satt på en stol i köket och jag ville bara borra in näsan i hans päls och pussa på honom, han är så otroligt skön och mysig på morgonen. Och sen luktar han såååå gott när han är nyvaken. Gör alla hundar det tro? Men i alla fall, där försökte jag mysa lite, då gjorde han något som händer ibland, han slänger upp tassen och lägger den på munnen på mig, precis som om han vill säga "matte, nu får det vara bra med pussar..." Jag kan inte annat än skratta, han gör just de vid så lustiga tillfällen. Ibland händer det när man pratar och inte koncentrerar sig på honom, då kan han slänga upp tassen på munnen på en som för att säga "sluta prata, och lek med mig!!!" Goa lilla Basli Bus. Han är verkligen det bästa beslut jag tagit. :)

Fredag va de ja, va händer i helgen...? Inte den blekaste. Jag har lärt mig att låta bli att planera för mycket, helst undviker jag att lova folk saker, för jag har alltid hatat att göra folk besvikna och när man lever med kronisk trötthet, så är det svårt att veta hur man mår från dag till dag. Måste lära mig att tänka på hälsan i första rum. Inte tänka att "det löser sig". För det slår tillbaka. Skit sjukdom. Skit diagnos. Bläää! Men idag är jag på bra humör, så nog om de.

I onsdags hittade jag klockan, DEN klockan som jag sett framför mig. Har haft en idé om hur jag vill att den ska se ut. Men ja, inte hittat den, så tvekat fram och tillbaka när jag tittat på andra klockor. Jag är den typen av person som känner sig naken och bortkommen utan klocka på handleden. Men, där var den. Av någon anledning hamnade jag på en sida som heter www.miinto.se. Ursch vilken jobbig sida! Jag blev eld och lågor när jag hittade Zalando, men "miinto", oj oj. Helt underbar sida. Finns ju så mycket man vill ha så svårt att hålla fingrarna i styr. Skickade över ett kort på klockan till Ch, som även han tyckte den var riktigt läcker, han försökte övertala mig att beställa den, han gick så pass långt att han erbjöd sig att betala den. Min sambo känner mig. Jag har så mycket lättare att skämma bort honom och Basli än att unna mig själv något. Men nu gjorde jag de! Jag har beställt den. :) sådär ser den ut ------->
Läcker? Visst är den!!

Beställt lite kläder också faktiskt. Jag vet, jag är busig. Men jag behöver lite nytt. Så är det när man inte är pytteliten längre och växt ur sina kläder. Uttrycket är tydligen "jag har fått kvinnliga former"? haha. Ja du, om kärlekshandtag och inte plattmage är kvinnligt då heter jag Agda. Någon dag ska jag ha tillbaka min platta mage. Men på vägen dit så trivs jag ändå, för så långt borta är den faktiskt inte! :P

Ha en underbar fredag! Det tänker jag göra mitt bästa för att ha. Planerar att ge min kollega Anna en stor kram när hon kommer. Tänker göra de ofta för jag är tacksam för att hon står ut med mitt babbel under våra "te-stunder" på morgonen, för att hon följer med mig till olika "sjukhus" och för att hon stöttar mig.
Önskar att jag kunde ge Emma en kram varje dag också! De tjejerna ställer verkligen upp på mig. Tack töser! Bättre vänner än er kan nog bli jävligt svårt att hitta.

Kram till er! (bara för att de är fredag..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar