lördag 9 mars 2013

Godis..

Häromdagen bad jag Ch köpa lite smågodis till mig. De va länge sen jag åt godis och jag har varit sugen på de till och från. Men aldrig köpt något..

Det är la sisådär 6-7-8-9 månader sen jag åt de. Men ja. Det har helt enkelt inte blivit av.

När jag hade ätit lite godis fick jag genast grymt ont i magen. Illamående och jag kände svullen i halsen. Inget mer med de. Reflekterade inte så mycket över de. Men!
Jag kände mig inte alls fräsch igår. Och sen åt jag lite mer godis när jag kom hem. Kände att andningen bråkade med mig. Magen svullnade upp.. Slutade äta godis och de var inget mer med de.

Sen när jag gick och la mig slog de mig. Jag har ju blivit mer och mer allergisk mot kemikalier och ja, slog in "godis+kemikalier" på Google, och där hade jag svaret. Dumma lilla Mimmi! Godis är ju fyllt med kemikalier. Där va de svart på vitt. Jag hade ju tryckt i mig fullt av kemikalier. I min tankebana kunde jag lika väl druckit rengöringsmedel.

Så, nu vet jag. Godis är inte bra för mig. Inte på något sätt. Inte för någon men speciellt inte för mig. Min allergi för kemikalier utvecklar sig verkar de som och de är bara att gilla läget så de så.

Hemmagjorda chips, popcorn i gryta tipsade Emma mig om. Så nu har jag tvingat henne att någon dag komma hit och lära mig. För popcorn i gryta är jag hopplös på, och några hemmagjorda chips har jag aldrig gjort. :P

Helt enkelt. Bytt schampo till ekologiskt. Goldwells "gröna" hårprodukter. Inhandlat ekologisk body lotion. Får nog börja att de över mer än godis faktiskt. Inte för att godis är någon stor förlust, men kan ju finnas annat som jag kan undvika också. :)

Ekologiskt och naturligt, here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar