fredag 8 mars 2013

Inbyggd väckarklocka..

Förberedde mig på en jobbig natt igår kväll. När jag fortfarande inte somnat halv nio, trots att jag tagit medicinen som jag ska. Ja!? Sjukt, halv nio.. Förr kunde man vara vaken fram till småtimmarna och ändå orka upp och jobba. Nu för tiden kryper jag helst ner i sängen vid, ja, halv åtta, om inte tidigare. Helt enkelt, när alla andra har aktiviteter för sig, då ligger lilla Mimsan och sover. Helst.

Så, i morse när jag slog upp ögonen och tittade på klockan och var redan tjugo i fem insåg jag, SKIT OCKSÅ, jag glömde ställa alarmet. För en gångs skull tackade jag mina sömnproblem och min inbyggda väckarklocka att jag vaknade i tid ändå. Tyvärr vart jag stressad, och detta är ett gift för min del, på grund av diagnosen, så jag blev helt slut..

På  tal om något annat. Jag har flera gånger varit inne och kikat på hur det ser ut med biljetter till Magnus Uggla showen som kommer till Rondo i höst. Helt enkelt hållit lite koll för att se så de finns biljetter kvar. Men idag tog jag tag i de, jag ville inte riskera att inte få biljetter! Så nu, två stycken bokade. Jag och Ch skall gå. Bara vi två. Det kommer bli underbart. Magnus Uggla är min idol sen barnsben, och när jag såg honom på Ladies Night i november förra året så blev jag eld och lågor, jag ville se honom igen! Först och främst ville jag dela det med Ch, inte för att han är lika "kär" i Uggla som jag. Men just för energin och känslan som fanns i mig då, det är något jag vill dela med Ch. Det var underbart. Kände mig som ett barn.

Fredag, ja, varför inte. Känns som om den här veckan bara försvann.. Kan vara för att jag legat hemma två dagar och knappt kommit ur sängen på egen hand. Ursch. Får se till att vila, och åter vila i helgen. Inga stora utsvängningar.

Och just de.. jag ska på HLR utbildning idag, hjärt och lugn räddning helt enkelt. Jag är "ap"-nervös. Varför? Jo, för det kommer finnas dockor! Jag skrev för länge sen ett inlägg om mina rädslor, och vet inte om jag nämnde de. Jag har en stor fobi och rädsla för dockor... Jag får kräk-känslor och skakar i kroppen. Det är rätt konstigt med tanke på att jag lekte med dockor som liten. Vet inte när fobin infann sig egentligen. Var de efter Toy Story filmerna kanske? Njae. Tveksamt. Men jag kan nu i vuxenålder tycka att "skräck"-filmerna Chucky är jätte äckliga. Får rysningar i kroppen nu, bara för att jag får upp bilden av dockan på näthinnan. Blä! Och ja, HLR, innebär att man ska prova på en docka. Så ska bli spännande och se hur länge jag är kvar i rummet. Förhoppningsvis ligger den inte framme när vi kommer dit. :P då kan de bli lite dumt..

Glad fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar